Освітній семінар для українських педагогів в Ізраїлі
З 16 по 24 лютого в Міжнародній школі вивчення Голокосту Яд Вашем (Єрусалим, Ізраїль) відбувся семінар для українських освітян, організований за участі Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума». Окрім учителів історії шкіл та викладачів вишів, в семінарі взяли участь історики, музеологи, архівісти з різних куточків України. До числа учасників, які отримали можливість навчатись за кордоном, потрапила й учитель історії нашої гімназії – Тетяна Татаріна.
На українських освітян чекала насичена навчально-екскурсійна програма. Лекції з єврейської історії і традиції, історії та педагогічної концепції Яд Вашем, міждисциплінарних аспектів викладання історії Голокосту, а також сучасних аспектів теми читали Ноа Сігал (Яд Вашем), д-р Ілля Лур’є (Єврейський Університет), д-р Аркадій Зельцер (Яд Вашем), Маша Поллак-Розенберг (Яд Вашем) та д-р Мордехай Юшковський (Університет Бар-Ілан).
Корисними були практикуми з викладання історії Голокосту з врахуванням вікових особливостей, вивчення Голокосту в умовах відсутності очевидців, аспектів вшанування пам’яті молодим поколінням, а також на тему «Польське єврейство в міжвоєнний період», які провели співробітники Яд Вашем Ноа Сігал, Ольга Дюк, Міріам Бен Сандлер, Фаїна Мушинська.
Надзвичайно цікавими були екскурсії до Музею Яд Вашем (д-р Аарон Шнеєр, Яд Вашем), Дитячого Меморіалу та Художнього музею (Ілона Ангерт, Яд Вашем), відвідування архіву Яд Вашем (Алекс Зенгін), виставки фотографій «Спалахи пам’яті», а також інтерактивного Музею Теодора Герцля (Єрусалим, Ізраїль) – засновника Всесвітньої сіоністської організації. Нікого з присутніх не залишила байдужим зустріч з очевидицею Голокосту пані Мартою Горен.
Зі свого боку, учасники семінару також підготували доповіді та презентації. Зокрема, під час круглого столу Тетяна Татаріна виступила з доповіддю «Вивчення та дослідження історії Голокосту на Полтавщині», під час якої поділилася власним досвідом роботи в царині навчання історії Другої світової війни та Голокосту і аспектами проектної діяльності з учнями Полтавської гімназії № 21.