Знайомтесь: Наукове Товариство Учнів «Академія»
Наукове товариство учнів «Академія » функціонує в школі з 2009 року.
НТУ є творчим об’єднанням учнівської молоді, яке забезпечує її інтелектуальний і духовний розвиток, підготовку до активної діяльності в галузі науки та сприяє самовизначенню в майбутній професії. Протягом 2023-2024 навчального року вся робота НТУ «Академія» була спрямована на вирішення таких питань, а саме :
- Налагодження роботи наукових секцій, які працюють протягом року;
- Індивідуальної роботи учнів під керівництвом педагогів закладу:
- проведення консультацій у виборі тем для науково-дослідницьких робіт;
- ознайомлення з вимогами до написання науково – дослідницьких робіт;
- консультації по роботі з науковими джерелами;
- оформлення бібліографічної бази учнівського дослідження
- Відвідання музеїв, архівів, екскурсії;
- Члени НТУ є організаторами різноманітних ігор, інтелект – турнірів, брейн-рингів ;
- Співпраця з науково-дослідницькими інститутами, вищими навчальними закладами, науковими організаціями, громадськими організаціями.
Але, основною ланкою у роботі кожного члена НТУ є науково-дослідницька робота.
Координатором наукового товариства "Академія" є заступник директора з навчально-виховної роботи, Передерій О.О.
Основні завдання та функції НТУ:
- Виявлення, підтримка та розвиток творчих здібностей учнів школи.
- Створення умов для максимального розкриття здібностей та творчого самовдосконалення учнів.
- Розвиток їхньої целеспрямованості, самостійності, відповідальності, творчої активності та свідомого ставлення до розумової праці.
- Становлення пошукового, дослідницького способу мислення учнів, їхньої потреби в самоосвіті, самовихованні та адекватної самооцінки своєї науково-дослідницької діяльності.
- Формування умінь та навичок роботи з науковою літературою, приладами, методами обробки наукової інформації.
Напрями роботи НТУ «Академія»:
- індивідуальна робота
- групова робота
- масова робота
Форми роботи НТУ:
- індивідуальна робота учителів гімназії з учнями членами НТУ;
- проведення конференцій, конкурсів, презентацій, олімпіад, турнірів, Дня науки;
- конкурси-захисти рефератів, наукових та дослідницьких робіт учнів;
- курс «Основи наукових досліджень.
Курс «Основи наукових досліджень» розраховано на учнів 6-9 класів закладу, які вчаться виконувати науково-дослідницьку роботу. Беручи участь у цьому виді роботи, учнів набувають перших навичок самостійної наукової творчості;
Основні завдання курсу «Основи наукових досліджень»:
- отримання теоретичних знань про суть наукової діяльності;
- оволодіння учнями методологією наукового пізнання, поглиблення та творче сприяння навчального матеріалу;
- отримання навичок користування спеціальною літературою;
- ознайомлення із сучасними методиками, методами і засобами наукового дослідження;
- набуття навичок практичної роботи з Internet-ресурсами;
- ознайомлення з правилами оформлення результатів досліджень, підготовка їх до публікації;
- відпрацювання навичок захисту науково-дослідницьких робіт та рефератів;
- психологічні тренінги; оволодіння основами риторики.
Учні, які пройшли навчання по курсу «Основи наукових досліджень», за підсумками навчання готують свої дослідницькі міні-роботи на обрані ними теми. Презентація робіт відбувається під час проведення Дня науки в закладу щорічно.
Працюють такі секції МАН учнів 8-11 класів:
Науково-природниче:
- Фізика;
- Астрономія;
- Математика (прикладна математика);
- Економіка (мікроекономіка);
- Цільові розробки на замовлення наукових установ та промислових підприємств;
- Електроніка та приладобудування;
- Промислове, технологічне обладнання та технології;
- Транспорт;
- Комп’ютерні навчальні програми;
- Комп’ютерні мережі, бази та банки даних;
- Системи програмування та заходи інформаційної безпеки;
- Комп’ютерні програми для автоматизації наукових досліджень та розрахунків;
- Мультимедійні системи, комп’ютерна графіка, ігрові програми.
Історико-географічне:
- Історія України;
- Археологія;
- Історичне краєзнавство;
- Етнологія;
- Географічне краєзнавство;
- Геологія;
- Право.
Хіміко-біологічне:
- Біологія;
- Психологія;
- Хімія;
- Сільське господарство;
- Лісове господарство;
- Медицина;
- Екологія;
Філології та мистецтвознавства:
- Українська література;
- Зарубіжна література;
- Фольклористика;
- Українська мова;
- Мистецтвознавство;
- Українське народне мистецтво;
- Англійська мова;
- Літературна творчість
Основні форми роботи у секціях МАН:
- індивідуальна робота з манівцями;
- розробка перспективних тем для майбутніх досліджень;
- допомога учням у написанні та оформленні науково-дослідницьких робіт;
- підготовка учнів до захисту робіт на різних етапах конкурсу;
- рецензування робіт МАН;
- співпраця з викладачами ВНЗ в даному питані.
План роботи наукового товариства учнів «Академія»
на 2023-2024 н.р.
І. Наукова організація праці учасників навчально-виховного процесу:
- Теоретично – інформаційне забезпечення (виступи заступника директора з наукової роботи на педрадах, нарадах при директорові (згідно плану роботи)
- Організувати роботу секцій.
- Збори, засідання координаційної ради та активу НТУ "Академія".
- Захист робіт на кафедрах , М/О (згідно графіка)
- Проведення контрольних робіт з базових дисциплін (згідно графіка)
- Проведення підсумкової науково-практичної конференції
- Формування заявки на участь у ІІ (міському) етапі конкурсу-захисту МАН
- Планування орієнтовної тематики рефератів, науково-дослідницьких робіт для учнів.
- Поповнення презентаціями банку обдарованих дітей.
- Практично-прикладна організація наукової діяльності:
- предметні тижні:
- знавців української мови та літератури;
- правознавства;
- фізкультури та здоров’я;
- англійської мови;
- світової літератури;
- суспільних дисциплін;
- математичних дисциплін.
ІІ. Науково – дослідницька діяльність вчителів та учнів.
- Участь у конкурсах( згідно наказу відділу освіти);
- Шкільні предметні олімпіади та конкурси-захисти наукових робіт;
- Конкурс "Учитель року";
- Мііські та обласні предметні олімпіади, захист наукових робіт при МАН (листопад, грудень, січень-лютий).
Наукове товариство учнів охоплює всі ланки гімназії з урахуванням вікових особливостей учнів.
Результатом всієї такої діяльності є реферат, доповідь, проект, звіт або виставка. Захист роботи відбувається на засідання відповідної секції науково-практичної конференції. Таким чином, учень проявляє свій творчий потенціал, інтелектуальну розвиненість, професійну компетентність у галузі, яка його цікавить.
Етапи дослідницької роботи
І етап — загальноознайомлювальний
- Наочна агітація:
- Центр - консультування.
- Виставки-добірки науково-популярної літератури.
- Зустрічі з викладачами профілюючих кафедр ВНЗ.
- Участь у роботі шкільного наукового товариства.
- Самостійна робота школярів з науковою і науково-популярною літературою.
II етап — підготовчий
- Визначення теми, об'єкта і предмета дослідження.
- Збір і систематизація наукових даних.
III етап — безпосередньо дослідницька робота
- Дослідницька частина роботи.
- Підготовка наукового реферату і доповіді для конференції.
IV етап — конкурс науково-практичних робіт МАН України
- Рецензування наукової роботи.
- Виконання контрольної роботи.
- Захист наукового дослідження.
Науково-дослідницька робота проходить у рамках функціонуючого навчального процесу, виховної системи. Науково-дослідницька робота проводиться під керівництвом викладачів спецкурсів, вчителів.
Координатор дослідно-експериментального напряму роботи у закладі- заступник директора з НВР, Передерій О.О.
Наукові керівники:
- Передерій О.О. – керівник секції фізики;
- Ягоденко В.М. - керівник секції екології;
- Янушкевич Н.Г. - керівник секції математики;
- Костенко О.Ю. - керівник секції історії,
- Дарковіч С.В.- керівник секції аграрних наук;
- Гонтар Л.М. - керівник секції українознавства
- Гаврись М.Д. –керівник секції журналістики;
- Костенко О.Ю. – керівник секції мистецтвознавства;
- Передерій О.О. – керівник секції соціології
Інколи вважають, що талант сам проб’є собі дорогу, але це не так. Талановитих дітей багато. По суті, майже кожна дитина по-своєму талановита, але необхідно розвивати ці таланти і давати дитині можливість для самореалізації. Тільки поєднавши зусилля, можна досягти успіху.
Численні успіхи наших учнів під час конкурсу-захисту науково-дослідницької роботи при МАН підтверджують існування певної системи роботи гімназії в цьому напрямку. Саме у науковому товаристві гімназистів учні проходять початкову школу становлення як майбутні науковці, дослідники, ознайомлюються з досягненнями сучасної науки, розвивають творчу думку.