Звіт керівника закладу
Звіт
директора Ліцею № 21
«НАДВОРСКЛЯНСЬКИЙ» Полтавської міської ради
Тараненко Наталії Ігорівни
про роботу школи за 2023-2024 н.р.
Запорука успіху школи – тісна співпраця з батьками,
громадою і підтримка з їхнього боку
Закінчився навчальний рік і ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2023-2024 н.р., поговорити про плани на наступний рік.
Як директор школи, у своїй діяльності керувалася Статутом закладу, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника закладу освіти.
Якісна освіта через формування компетентностей, необхідних для успішної сомореалізації дитини в суспільстві. Різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином і потріотом України. Розкриття та розвиток здібностей і можливостей кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками – місія нашого ліцею.
На виконання саме цих завдань націлюють нормативні документи: положення Конституції України про освіту, Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», концепція Нової української школи.
Ми є мікромоделлю нашого міста, у якому діти не готуються до життя, а живуть.
Ми чітко усвідомлюємо, що кожен учень – це унікальна і неповторна особистість. Наше завдання – зрозуміти кожного та повірити в нього.
Ми залучаємося підтримкою батьків як головних помічників і активних учасників освітнього процесу.
Ми хочемо, щоб гімназія стала зразком людяності й гуманізму, творчості й постійного пошуку, якості і глибини знань.
Ми пропонуємо співпрацю з різними навчальними та науковими закладами.
Ми сподіваємося на підтримку і допомогу у справі розвитку гімназії з боку меценатів і владних структур міста.
Ми віримо в себе і своїх учнів.
Школа – це простір життя дитини, тут вона не готується до життя, а повністю живе, і тому вся діяльність навчального закладу вибудовується так, щоб сприяти становленню особистості, її формуванню і розкриттю засобами освіти. Але вже 3 рік війна визначає і вносить свої корективи у роботу закладу і освітнього процесу. Ми гідно справляємося із викликами, повністю працюємо офлайн, забезпечуємо освітній процес на високому рівні.
У 2023-2024 н.р. робота педагогічного колективу закладу була спрямована на реалізацію положень Законів України, наказів МОН, Концепції безпеки закладів освіти, регіональних та міських Комплексних програм.
Педагогічний колектив ставив перед собою ряд завдань, для вирішення яких адміністрацією ліцею були створені належні умови роботи педагогів та організацію освітнього процесу в цілому.
Кадрове забезпечення
Станом на 1 вересня 2023 року заклад на 100% укомплектований педагогічними кадрами відповідно до освітньої програми, штатного розпису та фактичної мережі класів.
Освітній процес у закладі забезпечували 42 педагогічних працівників, з них: 40 – основних, 2 –сумісники.
Всього педпрацівників |
Спеціаліст |
ІІ кат |
І кат |
Вища кат. |
Старший учитель |
Учитель- методист |
40 |
5 |
4 |
4 |
27 |
9 |
10 |
Педагогічне навантаження учителів для викладання навчальних предметів здійснюється відповідно до фахової освіти педагогічних працівників та їх курсової підготовки, враховуються результати атестації, особисті якості, рівень професійної компетентності, вміння володіти комп’ютером, оргтехнікою.
Успішно проведено атестацію 7 педагогічних працівників у 2024 році. Підтвердили кваліфікаційні категорії та педагогічні звання – 4 учителів, підвищили свої категорії та звання – 3 учителів.
Педагогічний колектив перебуває у постійному пошуку удосконалення своєї майстерності. У цьому адміністрація вбачає один із найважливіших напрямків роботи навчального закладу. Педагоги навчилися ефективно і майстерно працювати як онлайн, так і офлайн; із дітьми у класі і в укритті; хто навчається індивідально і за кордоном.
Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників дозволяють зробити висновок про можливість проведення освітнього процесу на високому рівні. Адже найкращий критерій оцінки професійної компетентності педагога – це досягнення дітей в опануванні його предмета.
Забезпечення обов’язковою освітою
Результативність освітнього процесу
Структура закладу відповідає вимогам чинного законодавства. Діяльність ліцею регламентується Статутом, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, Двохсторонньою колективною угодою між адміністрацією та профспілковим комітетом закладу.
Відповідно до вищеназваних законодавчо-нормативних актів в Україні кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою.
Освіта – це та галузь, яка найшвидше змушена відповідати на виклики часу і постійно рухатися вперед, навіть під час воєнного стану.
У 2023/2024 н.р. ми працювали над вирішенням пріоритетних завдань:
- Реалізація основних положень Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Порядку раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти, Порядку створення, уримання фонду захисних споруд цивільного захисту
- Впровадження Нової української школи (1-4, 5-6 класи)
- Створення в закладі сучасного, комфортного і дружнього до всіх учасників освітнього процесу освітнього середовища
- Організація безпечного освітнього середовища, безпека всіх учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану.
На виконання статті 30 Закону України «Про освіту» на сайті закладу систематично оприлюднюється інформація щодо кошторису, фінансового звіту, обліку надходження коштів та інша публічна інформація, забезпечено до неї доступ безпосередньо із сайту управління. Ця інформація динамічна й оновлюється протягом 10 днів.
Із 01.04.2021 р. заклад є юридичною особою, яка має рахунки в органах Державного казначейства, самостійний кошторис, самостійний баланс та власну бухгалтерію.
Всього класів у школі – 23, учнів – 610.
На базі учнів 1-4-х класів організовано роботу груп подовженого дня (вихователі Черепанова С.А., Користіна О.В., Пасько С.Г.), забезпечено щоденний денний відпочинок, 32 сальних місця, а також 2-годинну прогулянку на свіжому повітрі. Враховуючи потреби закладу додатково відкрито 2 групу ГПД.
Для учнів організовано гаряче харчування, обладнано відокремлені туалети, гардероби.
Освітній процес у закладі проводився згідно освітньої програми на 2023-2024 н.р., яка передбачала впровадження нового державного стандарту в 1-4, 5-6 класах, поглиблене вивчення української філології і математики із 7 класу.
Результати праці – це основний показник діяльності навчального закладу. Одним із найважливіших результатів є якість навчання.
У ході реалізації плану внутрішкільного контролю за станом та результативністю освітнього процесу адміністрацією закладу на кінець 2023-2024 навчального року був здійснений моніторинг результатів навчальних досягнень учнів 5-11 класів з кожного предмету, визначеного навчальними планами освітньої програми на 2023-2024 н.р. (інваріантна частина).
Як основні параметри аналізу вибрано результати оцінювання за 12-бальною системою, відповідно до чотирьох рівнів: низький, середній, достатній та високий, згідно діючих Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів; якісний показник успішності класу – відсоткове відношення кількості учнів, що мають достатній та високий рівень навчальних досягнень з усіх предметів, до загальної кількості учнів класу; показник успішності класу – відсоткове відношення кількості учнів, що мають середній, достатній та високий рівень навчальних досягнень з усіх предметів, до загальної кількості учнів класу. Як окремий кількісний показник розглянуто число учнів, що мають досягнення лише високого рівня, та тих, що мають принаймні з одного предмета оцінку низького рівня.
Метою даного моніторингу є дослідження рівня навчальних досягнень учнів за семестр, порівняння з аналогічними показниками за попередні навчальні періоди, відстеження динаміки зміни показників, визначення проблемних питань. За результатами проведення здійснено порівняльний аналіз динаміки успішності учнів 5-11 класів на кінець І семестру 2023-2024 навчального року та фактичні результати навчальних досягнень учнів 5-11 класів за 2023-2024 н.р.
Таблиця 1
Результати успішності учнів 5-11 класів
на кінець І семестру 2023-2024 н.р.
Клас |
Рівень успішності |
Якість успішності % |
Успішність % |
|||
початковий |
середній |
достатній |
високий |
|||
5-А |
0 |
5 |
15 |
2 |
77 |
100 |
5-Б |
0 |
8 |
11 |
3 |
64 |
100 |
5-В |
0 |
14 |
8 |
0 |
36,4 |
100 |
6-А |
0 |
14 |
39 |
11 |
50 |
100 |
6-Б |
0 |
14 |
9 |
5 |
50 |
100 |
6-В |
0 |
13 |
9 |
1 |
44 |
100 |
7-А |
0 |
22 |
3 |
0 |
12,5 |
100 |
7-Б |
0 |
15 |
12 |
6 |
55 |
100 |
8-А |
1 |
21 |
5 |
1 |
22 |
96 |
8-Б |
0 |
20 |
7 |
1 |
29 |
100 |
9-А |
5 |
16 |
1 |
0 |
5 |
78 |
9-Б |
5 |
13 |
9 |
2 |
46 |
79 |
9-В |
7 |
17 |
3 |
3 |
26 |
70 |
10-А |
3 |
15 |
4 |
2 |
25 |
88 |
11-А |
1 |
26 |
5 |
4 |
25 |
97 |
Всього по закладу |
22 |
233 |
140 |
41 |
41 |
95 |
Середній показник успішності по 5-11 класах |
41 |
95 |
Таблиця 2
Результати успішності учнів 5-11 класів
на кінець 2023-2024 н.р.
Клас |
Рівень успішності |
Якість успішності % |
Успішність % |
|||
початковий |
середній |
достатній |
високий |
|||
5-А |
0 |
7 |
12 |
2 |
67 |
100 |
5-Б |
0 |
13 |
6 |
3 |
41 |
100 |
5-В |
0 |
18 |
5 |
0 |
21,7 |
100 |
6-А |
0 |
11 |
13 |
4 |
60,7 |
100 |
6-Б |
0 |
14 |
8 |
6 |
50 |
100 |
6-В |
0 |
17 |
8 |
1 |
35 |
100 |
7-А |
0 |
22 |
2 |
0 |
8,3 |
100 |
7-Б |
0 |
19 |
8 |
6 |
43 |
100 |
8-А |
0 |
22 |
6 |
1 |
24 |
100 |
8-Б |
0 |
24 |
5 |
1 |
20 |
100 |
9-А |
4 |
15 |
3 |
0 |
14 |
81 |
9-Б |
0 |
9 |
11 |
4 |
63 |
100 |
9-В |
3 |
14 |
3 |
3 |
26 |
87 |
10-А |
3 |
15 |
4 |
2 |
25 |
88 |
11-А |
1 |
23 |
8 |
4 |
34 |
97 |
Всього по закладу |
22 |
233 |
140 |
41 |
35,1 |
96,9 |
Середній показник успішності по 5-11 класах |
35,1 |
96,9 |
Найвищий якісний показник успішності серед 5-11 класів – 67% мають учні 5-А класу, 63% – учні 9-Б, 60,7% – учні 6-А, (математичного та філологічного профілю, класні керівники Артеменко М.І., Пиндрик І.П., Михайліченко О.О.), що свідчить про високий рівень педагогічної діяльності учителів, сумлінне ставлення до навчання учнів та відповідно високу результативність навчально-виховної роботи класних керівників.
Вкрай низька результативність навчання у 7-А (8,3% якість успішності), 9-А (14% якість успішності), 8-Б (20% якість успішності) класах.
У порівняні з І семестром успішність знизилася у переважній більшості класів. Незмінною залишилась успішність у 6-Б, 9-В та 10-А класах і зросла у 6-А, 8-А, 9-А, 9-Б, 11-А.
Учні 6-А класу підвищили якісний показник рівня навченості на 10%, учні 8-А класу – на 2%, учні 9-А класу – на 9%, учні 9-Б класу – на 17%, учні 11-А класу – на 9%.
Варто зауважити, що протягом навчального семестру відпрацьовано 20 робочих тижнів, проведено весняні канікули за наступними термінами: 23-31.03.2024 року, за рекомендаціями Міністерством освіти і науки України з дотриманням вимог Постанови КМ України «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні» від 28 липня 2023 р. № 782.
Тривалі сигнали «Повітряна тривога» та вимушене перебування в укритті під час світнього процесу також значно вплинуло на рівень навчальних досягнень учнів, не у позитивній динаміці.
У наступному навчальному році доцільно спрямувати корекційну діяльність на підвищення результатів успішності учнів ліцею, подолання освітніх втрат, особливу увагу звернути на випускників з метою забезпечення підготовки учнів до ЗНО/ НМТ.
9 класів закінчило - 69 учнів, свідоцтва з відзнакою отримали – 5 учнів (9б- Брижак Антон, Копіца Вікторія; 9в- Бова Поліна, Золотухіна Лариса, Комлик Назар), 11клас закінчили – 35 учнів (золота медаль - Варванський Владислав, срібна медаль – Копанцев Вадим, Луговий Ілля, Пишненко Єлизавета).
Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» у 2023-2024 н.р. нагороджено учнів 5-8, 10 класів.
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по-батькові учня |
клас |
1. |
Бардаченко Наталія Романівна |
5-А |
2. |
Кривоспицька Аліса Вячеславівна |
5-А |
3. |
Дорошенко Вікторія Андріївна |
5-Б |
4. |
Захарія Марія Володимирівна |
5-Б |
5. |
Маковський Іван Сергійович |
5-Б |
6. |
Дьоміна Анна Валеріївна |
6-А |
7. |
Курилех Ірина Сергіївна |
6-А |
8. |
Савенко Меріем Миколаївна |
6-А |
9. |
Харламова Ксенія Олександрівна |
6-А |
10. |
Кармазин Альона Іванівна |
6-Б |
11. |
Колмиков Іван Сергійович |
6-Б |
12. |
Лисак Марина Вікторівна |
6-Б |
13. |
Рудницька Ксенія Віталіївна |
6-Б |
14. |
Семеділко Михайло Романович |
6-Б |
15. |
Ташкінов Ярослав Олександрович |
6-Б |
16. |
Сидоренко Нікіта Дмитрович |
6-В |
17. |
Герус Олена Іванівна |
7-Б |
18. |
Захарченко Іван Володимирович |
7-Б |
19. |
Кондратенко Микита Юрійович |
7-Б |
20. |
Коротаєв Тимофій Єгорович |
7-Б |
21. |
Орел Дар’я Олександрівна |
7-Б |
22. |
Послушний Ярослав Анатолійович |
7-Б |
23. |
Прокопенко Маргарита Петрівна |
8-А |
24. |
Сивак Єлізавета Сергіївна |
8-Б |
25. |
Буркун Олена Олександрівна |
10-А |
26. |
Рябко Аліна Романівна |
10-А |
Потрібно відзначити, що учні 1-2 класів оцінюються вербально, учні 3-4 класів – рівнево, із 5 класу – бальне оцінювання.
Відповідно до інструкції з діловодства, наказу МОН, з метою вдосконалення управлінської діяльності, оргнізації освітнього процесу із застосуванням інформаційних технологій із 2 семестру у закладі впроваджується електронний журнал на освітній платформі ЕДДі.
Завдання, визначені на початок навчального року, успішно реалізовувалися в різних напрямках. Моніторинг рівня освіти учнів та методична робота з педагогічними кадрами демонструють позитивну динаміку.
Методична робота
У школі діє певна система методичної роботи. Її сітка створена на діагностичній основі. Згідно з річним планом роботи на 2023-2024 н.р. педагогічний колектив закладу розпочав роботу над єдиною методичною темою «Формування успішної особистості на основі педагогіки партнерства в умовах нових стандартів освіти» (1рік).
Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, яку очолює заступник директора з навчально-виховної роботи, Мілько С.В.
До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних методичних об’єднань, кафедри, творчих груп, наставниками молодих учителів.
З метою якісної та ефективної організації проведення систематичної колективної та індивідуальної методичної роботи з педагогічними кадрами у школі створено методичні об’єднання та кафедри. Відповідно до наказу по закладу «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами у 2023-2024 н.р.» діяло 1 кафедра та 6 методичних об’єднань, робота яких спланована на навчальний рік із призначенням керівників.
- Гаврись М.Д. – голова методичного об’єднання учителів філологічних дисциплін;
- Янушкевич Н.Г. – керівник кафедри фізико-математичних дисциплін та інформаційних технологій;
- Оніщенко Т.П. – голова методичного об’єднання учителів початкових класів;
- Костенко О.Ю. – голова методичного об’єднання учителів фізичного виховання, трудового навчання, предметів естетичного циклу;
- Мороз К.Ф. – голова методичного об’єднання учителів суспільних наук;
- Латкіна Ю.А. – голова методичного об’єднання вчителів іноземних мов;
- Дарковіч С.В. – голова методичного об’єднання вчителів природничих дисциплін;
- Ващенко М.С. – голова методичного об’єднання класних керівників старших класів.
- Непийпиво К.Г. – голова методичного об’єднання класних керівників початкових класів.
Самоосвітня робота вчителів планується у контексті проблемної теми з урахуванням особистих запитів учителів, їхньої траєкторії професійного росту. Плани, проєкти та програми самоосвіти складено після індивідуальних та групових методичних консультацій.
Адміністрація і педагогічний колектив значну увагу приділяв підвищенню науково-методичного рівня шляхом участі у конкурсах, міжнародних конференціях, семінарах, вебінарах, хоча більшість із них була проведено онлайн.
Розроблено і затверджено Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу ліцею. Сплановано і проведено заходи щодо вивчення, дотримання основних понять академічної доброчесності у кожному класі.
Цікаво і змістовно було проведено Тиждень науки, де кожне м/о і кафедра представляли свою роботу в окремий день тижня.
Сформована система методичної роботи в школі передбачає не тільки професійну, але й загальнокультурну, методичну підготовку вчителів, підвищення фахового рівня протягом року.
Уся науково-методична робота спрямована на раціональне поєднання колективної мудрості та індивідуальної творчості.
Підсумки роботи з обдарованими дітьми та талановитою молоддю
Навчання без творчості не можливе. Наше завдання шукати, розвивати і підтримувати творчо обдарованих дітей, не зважаючи ні на що.
З метою створення умов для пошуку, підтримки і розвитку інтелектуально і творчо обдарованих дітей в закладі налагоджена система роботи з обдарованими учнями, стимулювання творчого самовдосконалення учнівської молоді, самореалізації особистості з сучасному суспільстві. Це питання весь час на контролі в адміністрації закладу: розглядається на засіданнях педагогічної ради, на нарадах при директору, оперативно-методичних нарадах. На засіданнях предметних МО, кафедр були обговоренні питання роботи зі здібними та обдарованими учнями та підготовки їх до різного роду інтелектуальних та творчих змагань.
На нарадах при директорові розглядалися підсумки участі учнів закладу в олімпіадах, інтелектуальних та творчих конкурсах різних рівнів, можливості онлайн конкурсів, особливості участі у них.
Результати проведеної роботи узагальнюються в наказах про підсумки роботи з обдарованими учнями в начальному році. Класні керівники визначають найбільш здібних учнів із різних сфер діяльності, створюється банк даних. Саме вони є членами предметних та творчих гуртків, спортивних секцій, систематично беруть участь у проведенні позакласних заходів, постійні учасники предметних олімпіад різних рівнів, конкурсів, турнірів, змагань.
У системі роботи з обдарованими учнями визначені такі важливі моменти:
- створення умов для підтримки обдарованих дітей в умовах воєнного стану, психологічна складова;
- створення оптимальних умов для всебічного розвитку здібної та обдарованої дитини;
- профільність та допрофільна підготовка, оптимальна варіативна частина освітньої програми, науково-матеріальна база, цільова система позакласної роботи;
- співтворчість учителя й школяра на науково-дослідницькій основі;
- висока ефективність уроку;
- інтенсифікація навчання, запровадження нових педагогічних, інформаційних, STEAM технологій;
- співпраця з батьками, громадськістю;
- постійний психологічний супровід розвитку креативності;
- індивідуальна робота з обдарованими та здібними школярами;
- стимул як засіб активізації розвитку обдарованості та співпраці з цією категорією школярів;
- ефективне управління процесом на моніторинговій основі.
У роботі з обдарованими дітьми впроваджуються різні форми і методи роботи для визначення рівня обдарованості учнів та готовності вчителів і батьків до співпраці з ними (анкетування, опитування, спостереження співбесіди, індивідуальні бесіди, збори різного характеру, в тому числі і батьківські).
Організація освітнього процесу спрямована не лише на максимальне навантаження учнів навчальним матеріалом, а й на розвиток їх здібностей. Творчість учнів, новизна та оригінальність їхньої навчальної діяльності виявляються тоді, коли вони самостійно ставлять проблему і знаходять шляхи її вирішення. При цьому ми намагаємося створити умови для постійного зростання рівня творчості обдарованих дітей, знаходити оптимальні співвідношення всіх видів їх діяльності, щоб одержати найкращі результати.
Робота колективу закладу, проведена за планом виявлення та підтримки талановитої молоді, створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності та неординарних здібностей учнів, має свої позитивні результати. Вони відобразилися, зокрема, у результатах участі учнів у предметних олімпіадах, конкурсі-захисті МАН, конкурсах різних рівнів.
До роботи із обдарованими і здібними учнями були залучені вчителі-методисти та вчителі вищої категорії: Гонтар В.М., Гонтар Л.М., Пиндрик І.П., Янушкевич Н.Г, Бендес Н.О., Латкіна Ю.А., Гаврись М.Д., Дарковіч С.В., Литовченко О.І., Костенко О.Ю., а також вчителі І, ІІ категорії та молоді спеціалісти: ПередерійО.О., Ващенко М.С., Нестеренко Є.М., Бардаченко Р.А., Борисенко Ю.В.
Переможцями та призерами ІІ етапу Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад стали 12 школярів, а саме:
№ п/п |
Прізвище, ім’я учня |
Клас |
Предмет |
Місце |
Прізвище, ім’я та по-батькові вчителя, який підготував учня |
1 |
Золотухіна Лариса |
9-В |
Хімія |
ІІ |
Литовченко О.І. |
2 |
Золотухіна Лариса |
9-В |
Біологія |
І |
Дарковіч С.В. |
3 |
Юрченко Роман |
9-В |
Фізика |
ІІІ |
Передерій О.О. |
4 |
Прокопенко Маргарита |
8-А |
Історія |
І |
Костенко О.Ю. |
5 |
Бова Поліна |
9-В |
Історія |
І |
Костенко О.Ю. |
6 |
Бова Поліна |
9-В |
Українська мова і л-ра |
І |
Ващенко М. С. |
7 |
Буркун Олена |
10-А |
Українська мова і л-ра |
І |
Гонтар В. М. |
8 |
Луговий Ілля |
11-А |
Українська мова і л-ра |
ІІІ |
Гонтар Л.М. |
9 |
Сивак Єлізавета |
8-Б |
Українська мова і л-ра |
І |
Гаврись М.Д. |
10 |
Каращук Поліна |
8-Б |
Математика |
ІІІ |
Пиндрик І.П. |
11 |
Кондратенко Микита |
7-Б |
Математика |
ІІІ |
Бендес Н.О |
12 |
Пишненко Єлизавета |
11-А |
Екологія |
ІІ |
Ягоденко В.М. |
Навчальний рік |
Кількість місць |
Кількість балів |
2019-2020 |
27 |
55 |
2020-2021 |
Не проводилися |
|
2021-2022 |
10 |
22 |
2022-2023 |
9 |
33 |
2023-2024 |
12 |
40 |
Переможцями та призерами ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад стала 2 школярів, а саме:
№ п/п |
Прізвище, ім’я учня |
Клас |
Предмет |
Місце |
Прізвище, ім’я та по батькові вчителя, який підготував учня |
1 |
Буркун Олена |
10-А |
Українська мова і л-ра |
ІІ |
Гонтар В. М. |
2. |
Золотухіна Лариса |
9-В |
Біологія |
ІІ |
Дарковіч С.В. |
3. |
Прокопенко Маргарита |
8-А |
Історія |
ІІ |
Костенко О.Ю. |
4. |
Бова Поліна |
9-В |
Історія |
ІІ |
Костенко О.Ю. |
5. |
Бова Поліна |
9-В |
Українська мова і л-ра |
ІІ |
Ващенко М. С. |
Серед вчителів найкраще підготували учасників ІІ етапу такі педагоги:
Гонтар В.М., Гонтар Л.М., Пиндрик І.П., Бендес Н.О., Гаврись М.Д., Дарковіч С.В., Литовченко О.І., Костенко О.Ю., Передерій О.О., Ващенко М.С.
Однією із форм роботи з інтелектуально обдарованою молоддю є Мала академія наук. Робота по підготовці до конкурсу велась згідно плану роботи: проводились заняття, консультації, організовано навчання учнів 8-11 класів в очно-заочній школі. Ліцеїсти отримали методичні рекомендації по оформленню науково-дослідницької роботи, розроблені у закладі, надавалась допомога у створенні комп’ютерних презентацій, постерів, відбувалося тренування по підготовці захистів робіт, організовувалися виступи учнів на уроках і виховних годинах.
На конкурс було представлено 8 робіт, у захисті взяли участь 8 учнів.
Більше учасників підготувала учитель історії Костенко О.Ю.– 4 учасники.
Переможцями стали:
№ п/п |
П.І.Б учня |
Клас |
Місце |
Секція |
П.І.П. учителя |
1. |
Дюс Ярина Ярославівна |
9-Б |
І |
Кримськотатарська гуманітаристика |
Костенко Олена Юріївна |
2 |
Варванський Владислав Сергійович |
11-А |
І |
Математика |
Янушкевич Надія Григорівна |
3 |
Федорченко Ірина Сергіївна |
9-Б |
ІІ |
Теорія, історія мистецтв та арткритика |
Костенко Олена Юріївна |
4 |
Пишненко Єлизавета Володимирівна |
11-А |
ІІ |
Агрономія |
Ягоденко Валентина Михайлівна |
До науково-дослідницької роботи були залучені науковці Полтавського національного педагогічного університету ім. В.Г. Короленка, Національного університету «Полтавська політехніка» ім. Ю. Кондратюка, які надавали консультації учням, здійснювали наукове керівництво роботами.
Найактивнішим учнівським колективом у науково-дослідницькій діяльності стали: 9-Б клас (1 учень – ІІ місце, 1 учень – І місце), 11- А клас (1 учень – ІІ місце, 1 учень – І місце).
Крім того учні- учасники різних предметних та творчих конкурсів:
Інформація про участь Ліцею № 21 «НАДВОРСКЛЯНСЬКИЙ» у змаганнях та конкурсах у 2023-2024 н.р.
№ п/п |
П.І.П. вчителя |
Назва конкурсу |
Учень |
Результат |
1.
|
Передерій О.О. |
Обласний дистанційний конкурс з фізики, |
Комлик Назар |
І |
Юрченко Роман |
ІІІ |
|||
Брижак Антон |
ІІ |
|||
Нікітіна Марія |
ІІ |
|||
Федорченко Ірина |
ІІ |
|||
Іванчук Софія |
ІІІ |
|||
Вісич Анастасія |
учасник |
|||
Коніченко Ольга |
учасник |
|||
Обласний колоквіум «Космос і астрономія» |
Нікітіна Марія |
І |
||
Федорченко Ірина |
ІІ |
|||
Іванчук Софія |
І |
|||
Старинський Іван |
ІІ |
|||
Сивак Єлізавета |
ІІ |
|||
Рудницька Поліна |
ІІІ |
|||
Всеукраїнський колоквіум «Космос. Людина. Духовність» |
Копанцев Вадим |
ІІІ |
||
Варванський Владислав |
І |
|||
5. |
Гаврись М. Д. |
Міський етап Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості з нагоди 210 річниці від дня народження Т.Г. Шевченка |
Дубров Владислав |
ІІ |
Конкурс малої прози «Кобищанські замальвки» |
Дубров Владислав. |
ІІ |
||
Обласний конкурс дитячої казки «Чарівний винахід»» |
Сивак Єлізавета |
IIІ |
||
3. |
Мороз К.Ф.. |
ХIV Всеукраїнська краєзнавча конференція учнівської молоді «Мій рідний край, моя земля очима сучасників» |
Молошний Вадим |
Учасники |
Всеукраїнська експедиція учнівської молоді «Моя батьківщина-Україна» |
Маслівець Анна Головня Ярослав Олійник Оскар Угрін Вікторія |
Учасники |
||
ХVІІ Всеукраїнська філософська історико=краєзнавча конференція учнівської молоді «Пізнай себе, свій рід, свій нарід…» |
Молошний Вадим Головня Ярослав Угрін Вікторія |
Учасники |
||
V Всеукраїнська краєзнавчо-етнологічна конференція учнівської молоді «Завжди в нвроді буде жити, що серце серцю передасть…» |
Молошний Вадим Головня Ярослав Угрін Вікторія |
Учасники |
||
4. |
Костенко Олена Юріївна |
VI Всеукраїнський круглий стіл здобувачів освіти «Актуальні проблеми культурології» |
Нікітіна Марія Федорченко Ірина Дюс Ярина Рудницька Поліна Троян Артем |
Учасники |
Моніторинг результативності виступу учнівської команди на різних етапах Всеукраїнських олімпіад, конкурсі-захисті МАН, різноманітних предметних конкурсах, змаганнях, конференціях, фестивалях у порівнянні з виступами команд у попередні роки (свої корективи внесла війна, карантин, у цьому році відновлюємо роботу) свідчать про те, що педагогічним колективом проводиться ґрунтовна робота щодо розвитку інтересів учнів до поглиблення знань з базових дисциплін, на рівні організована робота з обдарованими дітьми. Цьому, зокрема, сприяє створення класів з поглибленим вивченням предметів, профільних класів, гурткова робота, факультативні, індивідуальні та групові заняття, інтелектуальні ігри та конкурси.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради від 07.09.2023 р. № 250 «Про затвердження списку стипендіатів на отримання Стипендії Полтавської міської ради для обдарованих учнів закладів загальної середньої освіти Полтавської міської територіальної громади на 2023/2024 навчальний рік», рішення тридцять дев’ятої сесії восьмого скликання Полтавської міської ради від 15 вересня 2023 року «Про затвердження Положення про порядок призначення та виплати стипендії Полтавської міської ради для обдарованих учнів закладів загальної середньої освіти Полтавської міської територіальної громади»
У 2023-2024 н.р. учні закладі отримують Стипендію Полтавської міської ради:
- Бова Поліна Вадимівна, 9-В клас
- Золотухіна Лариса Ігорівна, 9-В клас
- Буркун Олена Олександрівна, 10-А клас
- Жушман Софія Євгенівна, 10-А клас
З вересня по грудень 2023 р. – стипендія у розмірі 300 грн.
З січня 2024 р. – стипендія у розмірі 500,00 грн.
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 24.10.2023 №1298 «Про призначення стипендій Кабінету Міністрів України переможцям Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2022-2023 навчального року», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р № 1047 «Про розміри стипендій у державних та комунальних закладах освіти, наукових установах», учениці 10-А закладу, Буркун Олені Олександрівні виплачується Стипендія Кабінету Міністрів України у 2023-2024 н.р. (у розмірі 2360 гривень)
За підсумками 2023-2024 н.р. десять учнів закладу стали претендентами на отримання стипендії Полтавської міської ради для здібних та обдарованих дітей (документи для розгляду подано):
- Бова Поліна Вадимівна, 9-В клас
- Буркун Олена Олександрівна, 10-А клас
- Нікітіна Марія Дмитрівна, 9-Б клас
- Золотухіна Лариса Ігорівна, 9-В клас
- Прокопенко Маргарита Петрівна, 8-А клас
- Сивак Єлізатета Сергіївна, 8-Б клас
- Федорченко Ірина Сергіївна, 9-Б клас
- Юрченко Роман Максимович, 9-В клас
- Іванчук Софія Артемівна, 9-Б клас
- Рудницька Поліна Віталіївна, 9-Б клас
Проте в роботі з обдарованими школярами виявлено певні недоліки. Мало учнів і педагогів займається науково-дослідницькою діяльністю, слабо використовуються можливості лабораторії інформаційно-інноваційних технологій. Потребує удосконалення система творчих зв’язків з ВУЗами та науково-методичними центрами, а також потрібне налагодження систематичної роботи з використанням online-сервісів.
Виховна та позакласна робота
У сучасних суспільно-політичних умовах, коли Україна зусиллями українських військових, добровольців, волонтерів відстоює свою свободу і територіальну цілісність, пріоритетного значення набуває виховання дітей та учнівської молоді. Виховання в умовах війни надає новий імпульс духовному оздоровленню молоді, формуванню в Україні громадянського суспільства, яке передбачає трансформацію громадянської свідомості, моральної, правової культури особистості, розквіту національної самосвідомості і грунтується на визнанні пріоритету прав особистості.
Виховна робота в ліцеї була спрямована на виконання завдань і реалізацію державної політики в галузі освіти і виховання.
Педагогічний колектив ліцею націлений на виконання основних завдань програми Національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді – формування національної свідомості, виховання в учнів особистісних рис патріота-громадянина, виховання гармонійно розвиненої компетентної особистості з високими естетичними запитами та активною громадською позицією.
В жорстоких реаліях воєнного стану в Україні перед освітянами стоїть важливе завдання - об’єднання зусиль педагогічної та громадської спільнот на засадах взаєморозуміння, співробітництва щодо захисту прав та свобод, оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, які складають основу світової культури. Відповідно до Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи виховання є невід’ємною складовою освітнього процесу, є наскрізним процесом, який охоплює усі сфери шкільного життя і має ґрунтуватися на цінностях. Особлива роль в організації виховної діяльності в закладі освіти належить класним керівникам. Єдність навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу. Характер виховання передбачає глибоке розуміння педагогом природи вихованців, їх індивідуальних рис і можливостей, поваги до особистості дитини, постійно дбати про її гармонійний розвиток, встановлення взаємин співробітництва в освітньому процесі. Успіх виховного процесу залежить від відносин між педагогом та учнем, які повинні будуватися на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства.
Виховна робота в закладі протягом року проводилася згідно з Методичними рекомендаціями щодо організації виховної роботи в загальноосвітніх закладах.
Виховна робота була спрямована на виконання таких завдань:
1.Формування в учнів компетентностей, важливих для успішної соціалізації особистості;
2.Впровадження демократичної культури, захист прав дитини і формулювання демократичних цінностей;
3.Запобігання та протидія таким негативним явищам як насильство, кібербулінг, булінг;
4.Формування у дітей та підлітків життєвих навичок, які сприяють соціальній злагодженості, відновленню психологічної рівноваги;
5.Запобігання та протидія торгівлі людьми, формування у учнів таких життєвих навичок, як спілкування, прийняття рішень, критичне мислення, управління емоціями;
6.Формування морально-етичних, соціальних, громадянських ціннісних орієнтирів, виховання національно свідомої, духовно багатої, фізично здорової особистості;
7.Профілактика девіантної поведінки, правопорушень та злочинності серед неповнолітніх;
8/Профілактика залежностей та шкідливих звичок, пропаганда здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного і психічного здоров’я;
9.Формування в школі творчого середовища, залучення учнів в позаурочний час до спорту, творчості, мистецтва, інших громадських заходів з метою їх позитивної самореалізауії;
10.Розвиток творчої співпраці педагогічного коллективу, учнів і батьків на засадах педагогіки і партнерства.
11.Сприяння розвитку учнівського самоврядування/
12.Сприяння адаптації та емоційно-психологічної підтримки тимчасово внутрішньо переміщеним особам;
13.Формування рис і якостей «українця-переможця» у війні російської федерації проти України: - моральна стійкість, витримка, сила волі і твердість духу;
14юПротидія ворожій пропаганді, віра в перемогу, підтримання власного емоційного ресурсу;
15.Здатність та вміння протистояти негативним емоціям, стресу, тривозі, почуттю небезпеки;
16.Співчуття, милосердя, взаємодопомога, волонтерство, відчуття себе громадянином.
Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави.
Здобувачі освіти ліцею приймають активну участь в громадському житті закладу і класу. Діти є досить активними та охоче беруть участь у різноманітних шкільних конкурсах і змаганнях. Результатом роботи співпраці класного керівника та активу учнівського самоврядування є демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, виховних годин, конкурсів, створення дитячих проектів, акцій.
За планом виховної роботи проводяться різноманітні заходи та форми роботи з реалізації Концепцій національно-патріотичного та громадянського виховання в закладі освіти, зокрема:
- заходи до Дня незалежності України;
- Дня партизанської слави,
- Дня захисника та захисниць України,
- Дня визволення України від фашистських загарбників,
- Дня Гідності і Свободи,
- Дня пам’яті жертв Голодомору,
- Дня збройних сил України,
- Дня вшанування захисників Донецького аеропорту
- Дня Соборності,
- Дня пам’яті жертв Голокосту,
- Дня пам’яті героїв, що полягли під Крутами,
- Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав,
- Дня Героїв Небесної Сотні,
- Дня початку повномасштабного вторгнення росії на територію України, Дня єднання,
- Дня українського Добровольця,
- Дня початку антитерористичної операції на сході України,
- Дня визволення в'язнів нацистських концтаборів,
- Дня пам'ятi та примирення, Дня Героїв тощо.
- Всеукраїнська акція «Засвіти свічку»,
- Акція пам’яті «Флешмоб пам’яті за загиблими унаслідок збройної агресії рф».
- челендж «Хустку одягаю – перемогу закликаю» до Дня Української хустки,
- Відеочелендж «Дякую ЗСУ за мирне небо»,
- інформаційна акція «Я маю право…», флешмоб на захист української мови «Без мови немає держави»,
- флешмоб «Об’єднані Україною» (до Дня єднання),
- Акція «Нескорені.
- Пишаємося, боремося, чекаємо»(до Дня Добровольця),
- Флешмоб «Вишиванка – мій генетичний код» (до Дня Вишиванки), тощо.
В шкільному музеї оновлена інформація на стендах мужності та відваги: «Захисники та захисниці України – випускники нашої школи», «Герої нашого часу».
- Проведено конкурси малюнків та плакатів;
- Організовано зустрічі з військовими та волонтерами;
- Уроки звитяги по класах «Сила нескорених!»;
- «Збройні сили України – захисники і опора країни»;
- «Героїзм українських волонтерів»;
- «Народ мій завжди є, народ мій завжди буде»;
- «Пам’ять заради майбутнього»;
- «Нація нескорених: від козацтва до сьогодення»
- Заходи до дня державного герба та гімну України.
- Заходи до Міжнародного дня визволення в'язнів нацистських Концтаборів.
- Заходи в рамках місячника громадського виховання, зокрема проведено години спілкування по класах:
- «Права і обов'язки членів родини.
- Родинні традиції і цінності»,
- історично-літературна композиція «Україна – серце Європи», волонтерські акції «Маскувальна сітка»,
- "Зігрій захисника",
- "Смаколики для поранених захисників України",
- "Окопні свічки".
Заходи в рамках місячника військово-патріотичного виховання, зокрема створено в бібліотеці ліцею інформаційний куточок «Партнерство заради миру», проведено тренінгове заняття «Надання невідкладної допомоги пораненому», волонтерська акція «Від дитячого серця на фронт!», військово-польові збори одинадцятикласників тощо.
Велика увага приділяється плануванню і організації позаурочної навчально-виховної роботи з дітьми, підлітками в ліцеї. Вивчення та врахування індивідуальних особливостей здобувачів освіти сприяє розвитку їх здібностей, талантів, навичок, самодіяльності, самоврядування, організації змістовного дозвілля і відпочинку.
Основними принципами роботи учнівського самоврядування в 2023-2024 навчальному році були:
- організація засідань активу та навчання активу;
- підвищення рівня вихованості учнів;
- залучення дітей до активної діяльності в позаурочний час;
- діяльність на засадах педагогіки партнерства;
- волонтерська діяльність.
Основним принципом роботи учнівського самоврядування ліцею є: «Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо». Мета і завдання втілюються через різноманітні заходи: конкурси, проекти, виставки, спортивні змагання, інтелектуальні ігри тощо.
Незважаючи на воєнні загрози, учнівське самоврядування продовжує активно працювати.
Проводяться різноманітні шкільні конкурси, челенджі, флешмоби, квести, благодійні ярмарки, рейди-перевірки готовності учнів до уроку, рейди-перевірки відвідування уроків.
Центром виховної роботи є шкільна бібліотека. Систематично оформлювались тематичні інформаційні стенди, виставки, календар знаменних дат та святкових урочистостей.
Про хід і результати освітнього процесу батьки здобувачів освіти можуть дізнатися через сайт закладу освіти, сторінку ліцею у Фейсбук та в Інстраграм (відповідальна – Бринцева А.С.), які систематично наповнюються та оновлюються.
Проведено системну змістовну роботу з метою створення безпечного освітнього середовища. Особлива увага надавалась захисту учнів від будь-яких форм дискримінації, насильства. Здійснювався методичний та психологічний супровід.
Затверджено Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу, Положення про комісію з розгляду випадків булінгу, План заходів щодо
організації роботи з питань запобігання і протидії булінгу.
Усю виховну роботу колектив спрямовував на те, щоб допомогти дітям розкрити свої творчі здібності, позбавитися комплексів та страхів, порозумітися між собою, пізнати один одного краще. Плануємо всім педагогічним колективом продовжити роботу в усіх напрямках у наступному навчальному році.
Підсумовуючи вищесказане, можна зазначити, що виховна діяльність у закладі освіти протягом 2023/2024 навчального року проводилася на належному рівні, але поряд з позитивними моментами ще має деякі недоліки, над якими потрібно спільно працювати і педагогам, і здобувачам освіти, і батькам.
Соціальний захист
Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. 4 рази на рік складаються та поновлюються списки учнів соціально-незахищених категорій. Кількість дітей у них становить:
- позбавлених батьківського піклування – 5;
- інвалідів – 9, із них 2 – на індивідуальному навчанні;
- дітей, які мають посвідчення потерпілих внаслідок аварії на ЧАЕС – 6;
- малозабезпечених сімей – 12, в них – 12 дітей;
- багатодітних сімей – 45, в них – 135 дітей, у нашій школі – 45;
- дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб – 14;
- учні, батьки яких захищали незалежність суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в АТО та отримали статус учасника бойових дій, або інваліда війни, або учасника війни – 22;
- дітей із сімей осіб військовослужбовців, які загинули під час виконання службових обов’язків – 5;
- учні, батьки яких брали безпосередню участь у заходах,
необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та отримали статус учасника бойових дій – 19
Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. З опікунами дітей, позбавлених батьківського піклування, підтримується постійний зв'язок класними керівниками, адміністрацією школи.
Збереження та зміцнення здоров’я учнів та працівників
Медичне обслуговування учнів школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів у закладі обладнаний медичний пункт, який пройшов ліцензування, де працює фахова шкільна медична сестра. Щорічно на базі міської лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік.
У закладі обладнаний ізолятор, хоча він зараз і не є обовязковим. Заклад забезпечений безконтактними термометрами.
Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України, іншими нормативними документами. Учні забезпечуються гарячим харчуванням. Вартість одноразового безкоштвного гарячого харчування для учнів 1-4 класів і дітей пільгових категорій 5-11 класів за рахунок коштів міського бюджету – 51,10 грн., харчування за батьківські кошти: сніданок – 51,10 грн., обід для ГПД – 51 грн.
Щороку оновлюється, модернізується приміщення медпункту, їдальні.
Здійснюється закупівля медикаментів, працівники школи проходять щорічні медичні огляди, пройшли психіатричний огляд.
Охорона праці та безпека життєдіяльності
У закладі значна увага приділялася поліпшенню умов праці та навчання, зміцненню матеріально-технічної бази, організації роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності.
Протягом 2023-2024 н.р. систематично проводилася робота з перевірки технічного стану обладнання у кабінетах, спортивному залі, на території закладу, на робочих місцях.
Велика робота проводилася щодо організації заходів з профілактики та попередження травматизму дітей і працівників закладу як під час освітнього процесу, так і у побуті. З цією метою були видані накази по закладу, проведені інструктажі з безпеки життєдіяльності із учнями, учителями та працівниками. З метою попередження захворювань учнів у осінньо-зимовий період проведені заходи з утеплення усіх приміщень закладу.
Також проводилися бесіди з правил дорожнього руху, протипожежної безпеки, енергозбереження, попередження дитячого травматизму під час освітнього процесу, інструктажі з безпеки життєдіяльності на уроках фізики, хімії, біології, інформатики, фізичного виховання, трудового навчання, під час екскурсій, перед канікулами і святковими днями, записи зроблені у відповідних журналах. Організовано чергування вчителів під час перерв.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання.
У цьому навчальному році не зафіксовано випадків травматизму учнів під час освітнього процесу.
Вся багатогранна робота педагогічного колективу спрямована на створення умов не тільки отримання знань, але й на створення атмосфери доброзичливості, гуманного ставлення до учнів, створення комфорту, повсякденної турботи про здоров’я учнів.
Згідно Порядку раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу розроблений Паспорт безпеки закладу, на початок навчального року обовязково зроблений Акт прийомки коли та Акт оцінки обєкта щодо можливості його використання для укриття населення як найпростішого укриття, видані відповідні накази, розроблена і затверджена Безпекова карта закладу, алгоритм реагування учасників освітнього процесу на надзвичайну ситуацію.
Ще деякі аспекти безпеки: всі поверхи закладу і підвальні приміщення обладнані системою пожежної сигналізації, в планах встановлення системи пожежного оповіщення; заклад обладнаний кнопкою тривожного виклику (Управління поліції охорони в Полтавській області); камерами відеоспостереження обладнано частину подвір’я закладу, приміщення І поверху. З лютого 2022 року з’явилася штатна одиниця денного сторожа/охоронця (до цього охоронець закладу забезпечувався охоронною фірмою по договору за рахунок коштів батьків). Крім того щорічного здійснюється перезарядка вогнегасників, заземлення, виміри шуму та освітлення, санітарно-гігієнічна обробка приміщень, аналізи води.
Співпраця з батьками
Виховання учня в школі та сім’ї – щоденний нерозривний процес і оскільки це спільна справа сім’ї і школи, то звичайно велика увага приділяється роботі з батьками. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших, безпечних умов для самореалізації та розвитку. Батьки є соціальним замовником школи, повноправними учасниками освітнього процесу, а тому беруть по можливості активну участь в освітньому процесі.
Систематично проводяться батьківські збори, засідання голів батьківських комітетів.
Фінансово-господарська діяльність
Будівля школи прийнята в експлуатацію 1984 року. Але не зважаючи на достатній вік і зношеність адміністрація школи разом із колективом та батьківською громадськістю постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтримання її у робочому стані.
Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду закладу, хоча на першому плані зараз – безпека і безпечні умови праці і навчання. Осучаснено оформлення і дизайн коридорів, фоє школи, активно проводиться робота з озеленення коридорів, класів. Щороку кабінети модернізуються, поповнюються навчальним обладнанням, наочністю.
Обладнання кабінетів початкових класів дозволяє забезпечувати організацію освітнього процесу на високому рівні та вимогам НУШ (1-4 класи). Зміст роботи кабінетів початкової школи визначається навчальними програмами з предмету. Усі навчальні кабінети (1-4 класи) забезпечені відповідно до вимог Положення та НУШ.
Велика увага в закладі приділена створенню умов для навчання першокласників.
Кожного року оновлюється приміщення спальні, ігрова зона удосконалюється, модернізується.
Проблемою залишається поповнення, оновлення навчально-методичної бази кабінетів старшої школи згідно вимог НУШ, обладнання кабінетів інтерактивними комплексами або проєкторами. Позитивне: в цьому році вдалося частково закупити обладнання для кабінетів хімії, фізики біології, геграфії, математики. Обладнано «робоче місце» учителя, кожен учитель забезпечений компютером.
Актуальним нагальним залишається укомплектування кабінету Захисту України.
З інформацією про закупівлі школи можна ознайомитися на сайті закладу у розділі «Публічна інформація» («Закупівлі») або на сайті Прозоро.
Інформація щодо використання бюджетних коштів, вересень 2023 р. – червень 2024 р.
- Поточний ремонт підвального приміщення – 122 012,19 грн.
- Послуги з поточного ремонту електромережі з заміною освітлювальних приладів – 199 999,54 грн.
- Послуги з поточного ремонту сантехніки із заміною сантехнічного обладнання – 166 677,88 грн.
- Послуги з прочищення каналізаційної мережі – 6 750,00 грн.
- Транспортні квитки – 2 680,00 грн.
- Послуги з поточного ремонту зовнішньої комп'ютерної локальної мережі – 6 118,00 грн.
- Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів – 6 811,08 грн.
- Психіатричний огляд – 1 720,00 грн.
- Лабораторне навчальне приладдя та обладнання для навчального кабінету фізики– 56 220,00 грн.
- Безалкогольні напої (вода питна негазована) – 33 938,70 грн.
- Послуги по обслуговуванню комп'ютерної та оргтехніки – 5 000,00 грн.
- Послуги з поточного ремонту та обслуговуванню комп'ютерної та організаційної техніки – 3 222,00 грн.
- Засоби навчання для навчальних кабінетів 5-6 класів НУШ – 50 576,00 грн.
- Лабораторне навчальне приладдя та обладнання для навчального кабінету фізики – 1 380,00 грн.
- Послуги з поточного ремонту зовнішньої комп'ютерної локальної мережі – 2 300,00 грн.
- Магнітно-маркерні дошки з набором канцелярського приладдя – 25 500,00 грн.
- Послуги зі встановлення автономної станції обігріву– 18 997,74 грн.
- Послуги з поточно-аварійного ремонту туалетної кімнати – 99 667,35 грн.
- Послуги з поточно-аварійного ремонту санвузла– 99 667,35 грн.
- Електрична енергія на потребу 2024 року – 200 771,00 грн.
- Послуги з розподілу електричної енергії на 2024 рік – 14 774,98 грн.
- Послуги з управління побутовими відходами на 2024 рік – 9 640,69 грн.
- Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів на 2024 рік – 971 333,00 грн.
- Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації після прийняття її в експлуатацію на 2024 рік – 20 700,00 грн.
- Послуги доступу до мережі Інтернет на 2024 рік – 14 400,00 грн.
- Послуги з технічного обслуговування існуючої локальної мережі на 2024 рік – 14 400,00 грн.
- Теплова енергія у вигляді гарячої води на 2024 рік – 1 821 942,00 грн.
- Послуги з розподілу електричної енергії на 2024 рік – 107 000,00 грн.
- Послуги із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії на 2024 рік – 3 222,00 грн.
- Послуги з приймання стічних вод на 2024 рік – 19 898,93 грн.
- Послуги з централізованого водопостачання на 2024 рік – 17 296,63 грн.
- Послуги по комплектації та зберіганню підручників, методичної літератури, випущеної за рахунок бюджетних коштів – 5923,40 грн.
- Послуги з передавання даних і повідомлень на 2024 рік – 2 340,00 грн.
- Послуги з монтажу і наладки засобів охоронної сигналізації – 6 521,96 грн.
- Послуги з обслуговування програмного забезпечення (послуги програмного комплексу «КУРС») – 3 350,00 грн.
- Офісне устаткування та приладдя різне – 37 283,30 грн.
- Послуги з постачання пакетів оновлення (компонент) до комп'ютерної програми «М.Е.DOC» Модуль «М.Е.DOC Звітність» з правом користування – 3 300,00 грн.
- Послуги з супроводу програмного комплексу автоматизації управління підприємством «ІС-ПРО» – 26 820,00 грн.
- Послуги по поставці пакетів оновлень (компонент) програмного забезпечення «ІС-ПРО» – 15 140,00 грн.
- Послуги про спостереження за ручними системами тривожної сигналізації, що встановлені на об'єктах з реагуванням наряду поліції охорони – 1 000,00 грн.
- Фарби, лаки, друкарська фарба та мастики – 77 955,00 грн.
- Послуги з перевезення вантажів вантажним спеціальним самоскидом (з кран-маніпулятором) – 7 586,82 грн.
- Господарські товари – 73 717,33 грн.
- Лак – 9 236,00 грн.
- Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (дератизація, дезінсекція) – 3 482,00 грн.
- Документи про освіту, що виготовляються на основі фотокомп'ютерних технологій) – 324,48 грн.
- Послуги з обробки та передачі бази даних для отримання документів про освіту – 1 044,16 грн.
- Покривало протипожежне 1,5 м х 2 м – 6 100,00 грн.
- Послуги з поточного ремонту електромережі – 190 364,65 грн.
Заплановано влітку 2024:
- Послуги з поточного аварійного ремонту покрівлі (600 м2);
- Поточний ремонт приміщень в спортивній залі / Пункт Незламності (роздягальні, туалети);
- Поточний ремонт найпростішого укриття (підлога, стеля, стіни, туалет в укритті для початкової школи).
Проблемні питання:
- Заміна технологічного обладнання харчоблоку;
- Ремонт актової зали;
- Ремонт асфальтового покриття пішохідних доріжок, прилеглої до закладу території;
- Ремонт спортивної зали;
- Ремонт та обладнання кабінету «Захист України»;
- Ремонт покрівлі закладу (частина покрівлі над початковою школою);
- Ремонт і обладнання нового найпростішого укриття закладу (50 м2), дообладнання 2 існуючих найпростіших укриттів.
Управлінська діяльність
Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність закладу освіти. Школа підключена до мережі Інтернет, Wi-Fi.
Враховуючи сучасні вимоги і життя, стиль керівництва школою можна вважати демократичним, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримуються, повноваження делегуються. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний.
Головним залишається те, що освіта – це не лише отримання знань, здобуття фаху і професії. Це також і плекання культури, духовності, формування високоосвічених патріотів нашої країни. Без освіченого громадянина не може бути багатої і квітучої держави.
В умовах реформування освіти пріоритетними залишаються завдання забезпечення рівного доступу до освіти, забезпечення її якості, виховання національно свідомої особистості, патріота країни, готової до самореалізації у світовому просторі, конкурентоспроможної на європейському й світовому ринку, здатної реагувати на виклики часу.
У 2021 році нами розроблена та затверджена Стратегія Розвитку Ліцею № 21 «НАДВОРСКЛЯНСЬКИЙ» Полтавської міської ради на 2021-2026 р.р. Це побудова концепції розвитку з урахуванням якісних змін у державі; перехід до нової школи – простору освітніх можливостей. Необхідність удосконалення якості освітніх послуг, які надає заклад.
Самооцінювання освітніх і управлінських процесів
Побудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти
Процес розвитку, виховання і соціалізації повинні зробити випускника школи конкурентноздатним у XXI столітті. Саме освічені українці, всебічно розвинені, відповідальні громадяни і патріоти поведуть українську економіку вперед. Тому маємо запропонувати дітям школу, яка для них є цікавою,безпечною і сучасною.
Цьому повинна допомогти побудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі. «Формування внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти – це постійний процес, за допомогою якого відбувається вдосконалення освітньої діяльності, підтримується дієвість закладу, забезпечується відповідність змінам у освітній сфері, створюються нові можливості» («Абетка для директора»). Нами розроблено і затверджено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ЛІЦЕЯ. Побудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти сфокусована навколо місії і відбувається за 4 напрямами: освітнє середовище закладу «Безпека. Комфорт. Розвиток. Здоров’я», система оцінювання освітньої діяльності. Адаптація та моніторинг освітнього процесу «Майбутнє починається сьогодні», система педагогічної діяльності «Формула успіху», управлінські процеси закладу «Шлях до лідерства». У кожному напрямі представили шляхи реалізації, які оформили у вигляді цільових проєктів.
Нові можливості повинні отримати всі учасники освітнього процесу: учні, батьки, вчителі.
Дитині недостатньо дати лише знання. Ще потрібно навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними установками учня, формують його життєві компетентності, необхідні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці (Про це наголошується у «Рекомендаціях Європейського Парламенту та Ради Європи щодо формування ключових компетентностей ціложиттєвої освіти»).
Сучасний педагог – це не просто учитель-предметник, а фактично наставник, який уміє організувати процес пізнання учнів, фахівець, який сам постійно розвивається і використовує в освітньому процесі активні методи пізнання. Веде за собою учнів та показує їм, на що спроможна сучасна наука.
Критичне мислення, креативність, уміння працювати в команді, розв’язувати проблеми, ефективно комунікувати, ставити цілі й досягати – це те, чому ми хочемо навчати дітей. Щоб наша школа була школою зростання, заохочення і розвитку. А ще – осередком мрій, де кожен учень повірить у те, що зможе себе реалізувати як особистість.
Наша формула Нової української школи:
- Зацікавлена, щаслива дитина.
- Умотивований, вільний у виборі форм і методів роботи учитель.
- Упевнені і задоволені батьки.
- Відповідальність адміністрації.
- Комфортне, сучасне і безпечне освітнє середовище.
Адміністрація та педагогічний колектив школи дякує всім батькам за допомогу школі та моральну підтримку у впровадженні будь-яких ідей і проєктів. Тільки разом ми зможемо зробити життя і навчання наших дітей комфортним, безпечним та успішним.
Бажаю всім нам успіху у вирішенні тих завдань, які окреслені державою у освітянській сфері, віри і впевненості у завтрашньому дні, добра й благополуччя, здоров’я і миру у наших домівках.