Сьогодні учитель школи – ключова постать у сучасному освітньому процесі, наставник школярів. Від його підготовки залежить якість шкільної освіти, рівен культури суспільства, ствердження демократичних принципів та процесів. Головними завданнями оптимізації методичної роботи є уникнення формалізму, розвиток творчого потенціалу кожного педагогічного працівника, створення в навчальному закладі належних умов для дослідницької, науково- експериментальної роботи вчителя та здійснення його самоосвітньої діяльності.
Ефективність організації та проведення методичної роботи у школі залежить від чіткого планування роботи методичної ради, яка є першим помічником адміністрації школи.
До складу методичної ради входять учителі вищої категорії, адміністрація школи, голови методичних об’єднань, кафедр керівники творчих і динамічних груп, психолог школи.
Методична діяльність в гімназії ґрунтується на таких засадах:
- визначення провідної ролі самого фахівця у власній освітній діяльності;
- побудова навчального процесу як партнерської співпраці тих, хто вчить, із тими, хто вчиться;
- розвиток професійної педагогічної компетентності вчителя;
- підвищення теоретичної, науково-методичної та професійної підготовки педагогічних працівників, творчих груп, проведення методичних тижнів, декад;
- вивчення та впровадження в практику нових освітніх технологій та систем;
- проведення системних методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, виявлення перспективного педагогічного досвіду та участь у його вивченні, узагальненні та впровадженні.
За сучасних умов розвитку освіти в Україні виняткового значення набуває система методичної роботи, головною метою якої є не лише надання реальної, ділової допомоги педагогічним кадрам у розвитку їх професійної майстерності, але й активізація творчого потенціалу кожного вчителя.
Із метою цілеспрямованої роботи для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в гімназії створена методична рада, яка спрямовує діяльність учителів, предметних кафедр, творчих груп, планує, узгоджує та аналізує проведення заходів відповідно до даної педагогічної проблеми.
Методична рада в закладі є професійним колективним громадським органом, яка координує зусилля різних служб, творчих педагогів, діяльність яких спрямована на розвиток науково-методичного забезпечення освітнього процесу.
Методична рада Ліцею № 21 "НАДВОРСКЛЯНСЬКИЙ":
- розглядає, оцінює важливі пропозиції щодо розвитку школи;
- аналізує хід та результати досліджень педагогів;
- організує роботу з розвитку професійної майстерності вчителя;
- ініціює та здійснює мікродослідження в школі.
Методична рада ліцею:
- голова методичної ради, заступник директора з навчально-виховної роботи – Мілько С.В..;
- член ради, директор, Тараненко Н.І.;
- член ради, заступник директора з навчально-виховної роботи, Передерій О.О.;
- член ради, заступник директора з навчально-виховної роботи Невмержицька С.П.;
- член ради, учитель математики, Янушкевич Н.Г.;
- член ради, учитель україснької мови та літератури, Гаврись М.Д.;
- член ради, учитель історії, Мороз К.Ф.;
- член ради, учитель хімії, Литовченко О.І.;
- член ради, учитель початкових класів, Оніщенко Т.П.;
- член ради, учитель іноземної мови, Латкіна Ю.А.;
На засіданнях методичної ради обговорюються різні питання:
ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ ШКОЛИ
Мета:
- сприяти пошуку та використанню в навчально-виховному процесі сучасних організаційних форм, методів і прийомів навчання й виховання, нових освітніх технологій;
- створити колектив однодумців, які працювали б над постійним професійним самовдосконаленням, підвищенням продуктивності педагогічної праці;
- керувати методичною, науковою, інноваційною діяльністю;
- розглядати плани, програми, проекти всіх методичних об’єднань;
- організувати самоосвітню роботу педагогів, самовдосконалення й самореалізацію їхньої особистості;
- організувати цілеспрямовану роботу з молодими спеціалістами.
ІІІ засідання (вересень 2024 р.)
- Про аналіз методичної роботи школи за минулий навчальний рік та визначення основних напрямків роботи на 2023-2024 навчальний рік (заступник директора з НВР, Мілько С.В.)
- Про затвердження плану роботи методичної ради школи та планів роботи методичних об’єднань, кафедр учителів на новий навчальний рік (заступник директора з НВР, МІлько С.В.)
- Про проведення І (шкільного) туру предметних олімпіад (заступник директора з НВР)
- Про організацію та проведення тижнів наук (заступник директора з НВР, Мілько С.В.)
- Про атестацію педагогічних працівників (заступник директора з НВР, МІлько С.В.)
- Про огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури (завідуюча бібліотекою)
ІV засідання (листопад 2024 р.)
- Про результати участі в олімпіадах з базових дисциплін, підготовку до участі в конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт у МАН (заступник директора з НВР)
- Про організацію роботи з обдарованими учнями. Психологічні особливості навчання обдарованих дітей (заступник директора з НВР)
- Про хід атестації вчителів (заступник директора з НВР,Мілько С.В.)
- Про огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури (завідуюча бібліотекою)
І засідання (лютий 2025 р.)
- Про сучасні педагогічні технології як основу удосконалення навчально-виховного процесу (члени методичної ради, заступник директора з НВР, Мілько С.В.)
- Про розгляд та погодження методичних доробок учителів, які підготовлені до друку (голови м/о, заступник директора з НВР, Мілько С.В.)
- Про організацію повторення матеріалу та підготовку учнів до ДПА, ЗНО (заступник директора з НВР)
- Про роботу методичних об’єднань учителів суспільних дисциплін (члени методичної ради, заступник директора з НВР, МІлько С.В.)
- Про огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури (завідуюча біблотекою)
ІІ засідання (квітень 2025 р.)
- Про результати роботи з обдарованими дітьми (заступник директора з НВР)
- Про стан проведення предметних тижнів (заступник директора з НВР, Мілько С.В.)
- Про підсумки атестації педпрацівників (заступник директора з НВР, Мілько С.В.)
- Про підсумки методичної роботи в 2024-2025 н. р. та планування її на наступний навчальний рік (заступник директора з НВР, Мілько С.В.)
- Про огляд нормативних документів на наступний навчальний рік (завідуюча ббілотекою)