«PROJEСTор проєктів»: успішне завершення сьомого тижня Весняного методичного марафону 2020
На горизонті – фініш. А це значить, що ще на один тиждень весняного марафону ми до нього стали ближчими. А ще – збагатилися новими знаннями, ідеями та реалізованими проєктами.
До речі, саме цього тижня, окрім участі у нашому марафоні, педагоги гімназії підвищували свою кваліфікацію у рамках Антикризового онлайн-EdCamp’у 2020. Зокрема, Світлана Григорівна Пасько, яка доєдналася до цього заходу, пише: «Виконання завдань Весняного методичного марафону поєднувала з участю в EdCamp, в якому вперше взяла участь». І при цьому марафонці встигали виконувати всі завдання проєктного тижня, що ще раз підкреслює – освітяни – супергерої, які володіють надзвичайними силами!
Ось, наприклад, Майя Дмитрівна Гаврись так пише про темпи і свою супершвидкість: «Удихнула три рази, попила водички і вже зараз готова пройти милю у шкільних чоботах у нашому марафоні. Думаю, і це теж вдасться. Враження, що ми готуємося стати універсальними вчителями. Якби було можна подивитися і все зафільмувати, скільки довелося на цьому аж надто насиченому тижні зробити, то рекорд гарантовано ми побили б». І одразу ж додає: «Таке враження, що я реально переміщуюся в просторі. Тільки позитивні емоції. Сумувати ніколи. Паски безпеки придбали? Виходимо на фінішну пряму». Підтримує Майю Дмитрівну і Марина Сергіївна Ващенко. «Давати собі слабинку було ніколи. Інколи здавалося, що якась супер-жінка в мені сидить, бо і подумати не могла, що можу стільки робити за короткий проміжок часу», – ділиться своїми емоціями та переживаннями вчителька.
Дійсно, цей тиждень був насиченим. Розпочався з презентації проєкту Ukraіner, який, як соціально-культурне медійне видання, в умовах карантину дозволяє здійснювати віртуальні екскурсії Україною. Під час наступних днів запланували собі подорожі – улюбленими місцями Полтави, омріяними містами України та світу, куди обов’язково поїдемо після карантину. «Кордони нашого марафону розширюються, знання поглиблюються, деколи за допомогою звертаємося до наших учнів, які запитують, що ми там робимо. «Учимося, самовдосконалюємося», – відповідаю. Це допомагає не втратити освітній ритм на карантині. Я вже й забула, що вдома», – коментує Майя Дмитрівна «навколосвітні подорожі».
Завдяки відеотеорії та практичним рекомендаціям розпочали з учнями реалізовувати проєкти з навчальних предметів. Так, наприклад, Тетяна Іванівна Татаріна з учнями 5-9 класів започаткувала проєкт з історії на підтримку ініціативи Міністерства охорони здоров’я #STOPКОРОНАВІРУС. «Дуже багато часу на уроках ми витрачаємо на те, аби діти запам’ятали, як же виглядають історичні діячі і могли в майбутньому розпізнавати їх, орієнтуючись на характерні риси. Цей проєкт – не тільки корисний для профілактики поширення вірусу серед школярів, а й для формування інформаційної грамотності та історичних предметних компетентностей. В рамках флешмобу «Навіть історичний діяч в масці, а ти – ні!» ми «одягаємо» за допомогою спеціальних програм відомих постатей історії України та всесвітньої історії в захисні медичні маски. Готові листівки публікуємо в соціальній мережі Edmodo, де зараз навчаються діти», – розповідає Тетяна Іванівна. І додає: «Дітям наскільки сподобалася ідея такого проєкту, що зараз вони вже самі пропонують, як урізноманітнити навчальний процес».
Не обійшлося у передвеликодній тиждень і без згадок про святкування. Освітяни з радістю ділилися сімейними традиціями, рецептами і способами випікання пасок, світлинами великоднього декору. «Особливо це потішило цього разу – щиро, коли згадували про листівки минулих років», – нагадує і про такий експеримент тижня Майя Дмитрівна. І дійсно, в сімейних колекціях знайшлося багато вітальних «раритетів», які зберігаються для нащадків як спогади про щасливі дні. Цьогорічний Великдень спонукав «творити» нові вітання – тому марафонці познайомилися з додатком «Crello» і власноруч виготовили унікальні листівки, якими привітали родичів, колег і знайомих зі святом. «Це – чудова програма по створенню листівок!», – розповідає із захопленням Світлана Володимирівна Усенко.
Що ж, цього тижня ми не тільки збагатилися новими знаннями теоретично, а ще й випробували їх на практиці. Тому, з надією на чергові здобутки та натхнення, рухаємося далі, до фінішу.