#ЗАРЯДИСЬПРОТИКОРУПЦІЇ: АПРОБАЦІЯ АНТИКОРУПЦІЙНИХ ІНСТРУМЕНТІВ

НА ОНЛАЙН-УРОКАХ В ПОЛТАВСЬКІЙ ГІМНАЗІЇ № 21

ГО «ЕдКемп Україна» у партнерстві з проєктом USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія» вже другий рік поспіль сфокусовані на розвитку в українській шкільній освіті практик доброчесності і педагогіки партнерства, що сприяють попередженню й подоланню корупції. Ядром проєкту стала апробація (силами педагогів та учнівства) спеціально розроблених разом із видавництвом «Шкільний світ» інструментів для роботи з молоддю в темі протидії та попередження корупції з метою їх доопрацювання та подальшої популяризації. Проєкт також має яскраво виражений дослідницький компонент (у фокусі – шкільні практики співпраці та доброчесності у контексті педагогіки партнерства та сприйняття ефективності інструментів антикорупційного навчання), а також комунікаційну стратегію, що реалізується, зокрема, у партнерстві з ГО «Смарт Освіта» та порталом «Нова українська школа». Цього року Полтавська гімназія № 21 долучається до апробації антикорупційних інструментів на заняттях з учнями 9-11 класів.
Перші антикорупційні «зустрічі» в онлайн форматі опанували учні 9-Б класу. Саме вони стали учасниками уроку «Корупція як соціальне явище», під час якого отримали знання про корупцію як явище, познайомилися з її видами та ознаками, навчилися пояснювати причини і наслідки використання посадовою особою своїх владних повноважень і довірених прав для особистої вигоди, що суперечать установленим законам і правилам.

Оперуючи отриманими знаннями, дев’ятикласники апробували ще один інструмент – пройшли антикорупційний веб-квест. Для цього поділилися на дві команди: «Совість» та «Справедливість». Працюючи командами у спеціально створених для цього Zoom-кімнатах, отримали посилання на стартові локації. Розв’язуючи задачі-ситуації, у відповідності до обраного варіанту відповіді (одного з чотирьох запропонованих), переходили до наступних сторінок із завданнями. Яскраві емоції та суперечки викликали запитання, що описували події, з якими діти зустрічаються в повсякденному житті – корупція в лікарнях та в побуті. Зрештою, фінішували команди майже одночасно. Варто зауважити, що після обговорення пройдених етапів діти поділилися своїми враженнями від уроку та веб-квесту і висловили бажання продовжувати апробацію антикорупційних інструментів і далі. Що ж, попереду – ще 6 зустрічей-уроків, а найближчими вихідними – гра в антикорупційну мафію!