Всеукраїнська школа онлайн

 

11 грудня Міністерство освіти та науки України спільно з Українським інститутом розвитку освіти та Міністерством цифрової трансформації України з метою забезпечення рівного доступу до якісної шкільної освіти учнів 5-11 класів запустили платформу для дистанційного та змішаного навчання «Всеукраїнська школа онлайн».

Всеукраїнська школа онлайн – E-SCHOOL.net.ua – це сучасний онлайн-ресурс для змішаного та дистанційного навчання учнів середньої та старшої школи з матеріалами, що пройшли експертизу та відповідають державним освітнім стандартам. ВШО забезпечує учнів відеопоясненнями, конспектом, тестами та можливістю відслідковувати свій навчальний прогрес. А вчителів – необхідними методичними рекомендаціями та прикладами застосування сучасних освітніх технологій. Наразі контент платформи розрахований на два тижні навчання відповідно до календарного плану, та щотижня він буде доповнюватися. Функціонал платформи буде постійно вдосконалюватися та розширюватися.

Платформа «Всеукраїнська школа онлайн» покликана стати незамінним інструментом і при звичайному режимі навчання. Діти зможуть користуватися платформою не тільки під час карантину, а й для ознайомлення з темою, яку пропустили в школі через хворобу або з інших причин.

Важливо, що платформа надає доступ до навчального контенту українською мовою для дітей та вчителів, які проживають на тимчасово окупованих територіях України. А також для дітей, які з різних причин перебувають за кордоном та хочуть навчатися за українською державною програмою.

Платформа «Всеукраїнська школа онлайн» — сучасний онлайн-ресурс для змішаного та дистанційного навчання учнів 5-11 класів з уроками та методичними матеріалами, що відповідають державній програмі. Навчальний контент платформи містить уроки з 18 основних предметів: українська література, українська мова, біологія, біологія та екологія, географія, всесвітня історія, історія України, математика, алгебра, алгебра і початки аналізу, геометрія, мистецтво, основи правознавства, природознавство, фізика, хімія,  англійська мова та зарубіжна література. Після запуску контент платформи буде поступово доповнюватися відповідно до календарного плану.

Офіційний сайт - https://lms.e-school.net.ua/

Офіційна сторінка у Facebook - https://www.facebook.com/eschool.net.ua

Телеграм-канал - https://t.me/joinchat/AAAAAE5-Wac8v_jmPPlbWg

Офіційна спільнота у Viber - https://invite.viber.com/?g2=AQABTnmTYvpCEkx5nf0dA%2BDydCsi%2FwmGZmpTM0UmrU%2FjWk%2Fjc8h0ereWKjHlkfMs&lang=ru

Засідання членів учнівського самоврядування

«Освіта ХХІ століття – це освіта для людини. Її стрижень – розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблем» (Концепція загальної середньої освіти)

Non scholae, sedvitae discimus — вчимося не для школи, а для життя – це основний принцип андрагогіки. І хоча андагогіка направлена на проблеми освіти дорослих,  та фраза  «вчимося не для школи, а для життя» стосується і підростаючого покоління. Адже сучасна школа  має на меті надання дітям не тільки знань, а й умінь та навичок, які вони зможуть використовувати на практиці в подальшому.
Протягом багатьох років органом учнівського самоврядування гімназії є старостат. Не маючи можливості зібратися в гімназії, в переддень новорічних свят ми зібралися на онлайн засідання, на якому обговорили план роботи учнівського колективу. А які ж новорічні свята без побажань? Тож, ми створили віртуальну листівку та надсилаємо свої найщиріші вітання найкращому педагогічному та учнівському колективу Полтавської гімназії №21.

Музейна справа

Не дивлячись на карантинні обмеження, в гімназії продовжує працювати та гостинно відкривати двері для відвідувачів військово-історичний музей, керівником якого є педагог-організатор, керівник гуртка «Музейна справа», Пасько С. Г. Цього разу до музею завітали учні 2А класу. Для декого з дітей це було перше в житті відвідування музею. Серед відвідувачів була і правнучка Сергія Іларіоновича Рибалки, колишнього в’язня концтабору «Флоссенбург», про життя якого розповідає один із розділів експозиції.

Обережно! Ожеледиця!

 Прості рекомендації,

як уберегтися від значних неприємностей у період ожеледиці

(інформацію взято із сайту Державної служби України з надзвичайних ситуацій)
 

Перед виходом із будинку

  • Змайструйте на підошви та підбори вашого взуття «льодоступи»:
    - прикріпіть на підбори перед виходом шматок поролону (за розмірами каблука) або лейкопластиру;
    - наклейте лейкопластир чи ізоляційну стрічку на суху підошву і підбори (хрест-навхрест або східцем) і перед виходом натріть піском (на один-два дні вистачає);
    - натріть наждаковим папером підошву перед виходом, а краще прикріпіть його на підошву (але від води піщини наждакового паперу рано чи пізно обсипаються);
    - намажте на підошву клей типу «Момент» та поставте взуття на пісок, після цього сміливо виходьте на вулицю.
  • Пам’ятайте, що кращими для льоду є підошви з мікропористої чи іншої м’якої основи та без високих підборів.
  • Літнім людям краще в «слизькі дні» взагалі не виходити з будинку. Але якщо потреба змусила, не соромтеся взяти палицю з гумовим наконечником або з шипом. Якщо у вас з собою торба, то вона повинна бути тільки такою, яку можна носити через плече. Пам’ятайте, що дві третини травм люди старші 60 років отримують при падінні.
  • Прогулянки вагітних жінок в ожеледицю без супроводу – небезпечні для здоров’я.
  • Не виходьте без потреби на вулицю, якщо ви слабкі. Зачекайте поки не приберуть сніг і не розкидають пісок на обмерзлий тротуар.
     

Як можна зменшити ризик травм у ожеледицю

  • Будьте готові впасти, про всяк випадок, під час ходьби.
  • Ходіть не поспішаючи, ноги злегка розслабте в колінах, а ступайте на всю підошву. Руки повинні бути не зайняті торбами. Пам’ятайте, що поспіх збільшує небезпеку слизоти, тому виходьте із будинку не поспішаючи.
  • При порушенні рівноваги швидко присядьте – це найбільш реальний шанс утриматися на ногах.
  • Падайте в ожеледицю з мінімальним збитком для свого здоров’я. Відразу присядьте, щоб знизити висоту. У момент падіння стисніться, напружте м'язи, а доторкнувшись до землі, обов’язково перекотіться – удар, спрямований на вас, розтягнеться і витратить свою силу при обертанні.
  • Не тримайте руки в кишенях – це збільшує можливість не тільки падіння, але й отримання більш важких травм, особливо переломів.
  • Обходьте металеві кришки люків. Як правило, вони вкриті льодом. Крім того, вони можуть бути погано закріплені і перевертатися, що додає травмувань.
  • Не прогулюйтеся з самого краю проїжджої частини дороги. Це небезпечно завжди, а на слизьких дорогах особливо. Можна впасти та вилетіти на дорогу, а автомобіль може виїхати на тротуар.
  • Не перебігайте проїжджу частину дороги під час снігопаду та в ожеледицю. Пам’ятайте, що в ожеледицю значно збільшується гальмовий шлях машини і падіння перед автомобілем, що рухається, приводить як мінімум до каліцтв, а можливо, і до загибелі.
  • Небезпечні прогулянки в ожеледицю в нетверезому стані. У стані сп’яніння травми частіше всього важкі, всупереч переконанню, що п’яний падає завжди вдало. У стані сп’яніння люди не такі чутливі до болю і при наявності травми своєчасно не звертаються до лікаря, що завдає згодом додаткові проблеми та неприємності.
  • Якщо ви впали і через деякий час відчули біль в голові, нудоту, біль у суглобах, утворилися пухлини – терміново зверніться до лікаря в травмпункт, інакше можуть виникнути ускладнення з поганими наслідками.
  • Тримайтеся подалі від будинків, ближче до середини тротуару. Взимку, особливо в містах, дуже велику небезпеку являють собою бурульки, особливо у період танення льоду та снігу.

Увага!

Заходи безпеки на льоду

(інформацію взято із сайту Державної служби України з надзвичайних ситуацій)

  • Знайдіть для початку стежку або сліди на льоду. Якщо їх немає, позначте з берега маршрут свого руху.
  • Подивіться заздалегідь, чи немає підозрілих місць:
    o    лід може бути неміцним біля стоку води (наприклад, із ферми або фабрики);
    o    тонкий або крихкий лід поблизу кущів, очерету, під кучугурами, у місцях, де водорості вмерзли у лід;
    o    обминайте ділянки, покриті товстим прошарком снігу - під снігом лід завжди тонший;
    o    тонкий лід і там, де б'ють ключі, де швидкий плин або струмок впадає в річку;
    o    особливо обережно спускайтеся з берега: лід може нещільно з'єднуватися із сушею, можливі тріщини, під льодом може бути повітря.
  • Візьміть з собою палицю для того, щоб перевіряти міцність льоду. Якщо після першого удару палицею на ньому з'являється вода, лід пробивається, негайно повертайтеся на те місце, звідки ви прийшли. Причому перші кроки треба робити, не відриваючи підошви від льоду.
  • Ні в якому разі не перевіряйте міцність льоду ударом ноги. Інакше вам доведеться з'ясовувати, наскільки добре ви запам'ятали і засвоїли цю пораду.
  • Пошукайте, чи немає вже прокладеної лижні, якщо ви на лижах. Якщо немає і вам треба її прокладати, кріплення лиж відстебніть (щоб, у крайньому випадку, швидко від них позбутися), палиці тримайте в руках, але петлі лижних палиць не накидайте на кисті рук. Рюкзак повісьте лише на одне плече, а краще волочіть на мотузці на 2-3 метра позаду. Якщо ви йдете групою, відстань між лижниками (та й пішоходами) не скорочуйте менше, ніж на 5 метрів.
  • Пробийте лунки по різні боки переправи, щоб виміряти товщину льоду, (рекомендується відстань між ними п'ять метрів) і проміряйте їх. Майте на увазі, що лід складається з двох прошарків - верхнього (каламутного) і нижнього (прозорого і міцного). Виміряти точну товщину, можна лише знявши спочатку верхній (каламутний) прошарок від снігового, зовсім уже неміцного льоду.
  • Безпечним вважається лід: для одного пішоходу - лід зеленуватого відтінку, товщиною не менше 7 сантиметрів; для обладнання ковзанки - не менше 10-12 сантиметрів (масове катання - 25 сантиметрів); масова переправа пішки може бути організована при товщині льоду не менше, ніж 15 сантиметрів.
  • Катайтеся на ковзанах лише у перевірених та обладнаних місцях.
  • Якщо лід почав тріщати та з'явилися характерні тріщини - негайно повертайтеся. Не біжіть, а відходьте повільно, не відриваючи ступні ніг від льоду.
  • Твердо засвойте, що зимова підлідна ловля риби потребує особливо суворого дотримання правил поводження, це диктує багаторічний досвід не самих щасливих рибалок:
    o    не пробивайте поруч багато лунок;
    o    не збирайтеся великими групами на одному місці;
    o    не пробивайте лунки на переправах;
    o    не ловіть рибу поблизу вимоїн та занадто далеко від берега, яке б клювання там не було;
    o    завжди майте під рукою міцну мотузку 12-15 метрів;
    o    тримайте поруч з лункою дошку або велику гілку.

Якщо ви провалилися на льоду річки або озера

  • Широко розкиньте руки по крайкам льодового пролому та утримуйтеся від занурення з головою. Дійте рішуче і не лякайтеся, тисячі людей провалювалися до вас і врятувалися.
  • Намагайтеся не обламувати крайку льоду, без різких рухів вибирайтеся на лід, наповзаючи грудьми і по черзі витягаючи на поверхню ноги. Головне - пристосовувати своє тіло для того, щоб воно займало найбільшу площу опори.
  • Вибравшись із льодового пролому, відкотіться, а потім повзіть в той бік, звідки ви прийшли і де міцність льоду, таким чином, перевірена. Незважаючи на те, що вогкість і холод штовхають вас побігти і зігрітися, будьте обережні до самого берега, а там не зупиняйтеся, поки не опинитеся в теплі.
  • Якщо на ваших очах на льоду провалилася людина, негайно сповістіть, що йдете на допомогу. Підкладіть під себе лижі, дошку, фанеру (це збільшить площу опори) і повзіть на них. Наближайтесь до ополонки тільки повзком, широко розкидаючи при цьому руки. До самого краю ополонки не підповзайте, інакше у воді опиняться вже двоє. Ремені, шарфи, дошка, жердина, санки або лижі допоможуть врятувати людину. Кидати пов'язані ремені, шарфи або дошки треба за 3-4 метра.
  • Якщо ви не один, тоді узявши один одного за ноги, лягайте на лід ланцюжком і рухайтеся до пролому. Дійте рішуче і швидко - постраждалий швидко мерзне в крижаній воді, мокрий одяг тягне його донизу.
  • Подавши постраждалому підручний засіб порятунку, витягайте його на лід і повзіть з небезпечної зони. Потім укрийте його від вітру і якнайшвидше доставте в тепле місце, розітріть, переодягніть в сухий одяг і напоїть чаєм.

 


Cвітлофор здорового харчування

Головним  скарбом  життя  є  не  землі,  що  ти  їх  завоював,  не  багатства, що  їх маєш  у  скринях... Головним  скарбом  життя  є  здоров’я,  і,  щоб його  зберегти, потрібно багато що знати (Авіцена)

За епіграф ми взяли слова Авіцени, найвідомішого філософа, лікара, хіміка, астронома, теолога, поета середньовіччя. І чим раніше діти усвідомлять значення здорового харчування, відповідального ставлення до свого здоров’я та оточуючих, тим  відповідальніше до нього ставитимуться. Саме з метою популяризації здорового способу життя у 4-А класі пройшов тематичний день «Значення вітамінів для здоров’я». Протягом дня діти співали пісні, розповідали вірші, ласували фруктами і виготовляли казкові вітаміни. І хоча за вікнами ми сонечко зустрічаємо не часто, та настрій у дітей був дійсно сонячний.

Вітаємо

Вітаємо учениць Полтавської гімназії № 21 та учителя фізичної  культури, Багайдіна М.М.

з перемогою в обласних онлайн-змагань з черліденгу серед учнів та студентів

до 90-річчя Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

(номінація «чер-данс хіп-хоп»):

ІІ місце – Подольська Олександра, 8-А клас

ІІІ місце – Невідома Анастасія, 8-А клас

Акція "16 днів проти насильства"

Наші долоньки не для биття


«Любов виникає з любові, коли хочу, щоб мене любили, я сам першим люблю» (Григорій Сковорода)

Щороку в Україні, починаючи з 1991 року, з 25 листопада до 10 грудня включно, проводиться Міжнародна кампанія «16 днів проти насильства», яка підтримується міжнародною спільнотою. Девіз цьогорічної кампанії «Розфарбуємо світ в помаранчевий колір: покоління рівності виступає проти зґвалтувань». Основна мета – привернення уваги до домашнього насильства.
Ми не змогли пройти повз таку важливу тему. Задля привернення уваги школярів до питання насильства та недопущення насильницьких дій по відношенню до оточуючих, класним керівником 4-А класу, Користіною О. В. та педагогом-організатором, Пасько С. Г., була проведена кольорова година спілкування «Наші долоньки не для биття».
До речі, цього року на підтримку кампанії «16 днів проти насильства» Будинок Уряду підсвічено помаранчевим кольором у темну пору доби.

Акція "16 днів проти насильства"

Роби те, до чого народжений, будь справедливий і миролюбний громадянин, і досить із тебе (Григорій Сковорода)

З метою попередження будь-яких видів насильства серед дітей у 7-А класі гімназії було проведено годину спілкування «Види насильства над дітьми» в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства». На нашу думку в  карантинний період ця тема дуже важлива, адже учні багато часу проводять вдома біля комп’ютера. Школярам не вистачає «живого» спілкування, важко втримуватися від коментарів під час онлайн зустрічей. І тут як раз і може проявлятися зневага та психологічний тиск. Так ось, щоб навчання та спілкування було в радість, ми прийшли до висновку, використавши золоте правило етики – стався до людей так, як ти хотів би, щоб ставилися до тебе.

Профорієнтаційна робота

Приємно, коли навіть після закінчення школи, випускники звертаються за допомогою. Ми ж завжди з великим задоволення підтримаємо та надамо посильну допомогу.
До нас звернулася невелика група харківських студентів, до складу якої входить наша випускниця, з проханням підтримати створений ними сервіс «Власний шлях» для учнів 8-11 класів. Його мета – визначення зв’язків між особистісними якостями старшокласників, їх хобі, уподобаннями у навчанні та ВНЗ та майбутньою професією. Базуючись на цих зв’язках, платформа буде рекомендувати актуальні для майбутніх абітурієнтів навчальні заклади, курси для саморозвитку та, як наслідок, вакансії у провідних компаніях країни. Зі слів Ані, їй дуже приємно, що наші учні активно долучилися до участі в проекті, надіславши найбільшу кількість відповідей.
Ми, в свою чергу, дякуємо кожному учаснику за небайдужість та активну життєву позицію!
На фото одна із учасниць – Валерія Мілян, учениця 8-Б класу.