Антикорупційний урок

#ЗАРЯДИСЬПРОТИКОРУПЦІЇ: АПРОБАЦІЯ АНТИКОРУПЦІЙНИХ ІНСТРУМЕНТІВ

НА ОНЛАЙН-УРОКАХ В ПОЛТАВСЬКІЙ ГІМНАЗІЇ № 21

ГО «ЕдКемп Україна» у партнерстві з проєктом USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія» вже другий рік поспіль сфокусовані на розвитку в українській шкільній освіті практик доброчесності і педагогіки партнерства, що сприяють попередженню й подоланню корупції. Ядром проєкту стала апробація (силами педагогів та учнівства) спеціально розроблених разом із видавництвом «Шкільний світ» інструментів для роботи з молоддю в темі протидії та попередження корупції з метою їх доопрацювання та подальшої популяризації. Проєкт також має яскраво виражений дослідницький компонент (у фокусі – шкільні практики співпраці та доброчесності у контексті педагогіки партнерства та сприйняття ефективності інструментів антикорупційного навчання), а також комунікаційну стратегію, що реалізується, зокрема, у партнерстві з ГО «Смарт Освіта» та порталом «Нова українська школа». Цього року Полтавська гімназія № 21 долучається до апробації антикорупційних інструментів на заняттях з учнями 9-11 класів.
Перші антикорупційні «зустрічі» в онлайн форматі опанували учні 9-Б класу. Саме вони стали учасниками уроку «Корупція як соціальне явище», під час якого отримали знання про корупцію як явище, познайомилися з її видами та ознаками, навчилися пояснювати причини і наслідки використання посадовою особою своїх владних повноважень і довірених прав для особистої вигоди, що суперечать установленим законам і правилам.

Цікаві уроки історії

Віртуальна 3D-екскурсія Древнім Києвом

Під час вивчення теми «Місто і село. Заняття та умови життя населення упродовж історії» у рамках вивчення пропедевтичного курсу «Вступ до історії України» учні 5-х класів здійснили віртуальну 3D-екскурсію до Дитинця Древнього Києва – найстарішої частини міста.
Реалізувати ідею віртуальної екскурсії вдалося завдяки проекту Центру культури та історії Стародавньої Русі, який має назву «Древній Київ у Князівстві «Київська Русь»». Проект визнаний і підтримується як національними, так і міжнародними організаціями: Парламентською Асамблеєю Ради Європи, Верховною Радою України, Міністерством культури України, Національною академією наук України, Київською міською державною адміністрацією, Київською обласною державною адміністрацією, науковими інститутами, посольствами іноземних держав в Україні, державними установами України та інших країн Європи. Це відтворення культурного та архітектурного образу Дитинця Києва V-XIII століть у його історичних розмірах, що займав площу 10 га, і атмосфери Київської Русі, з використанням всіх наукових знань, наявних на сьогоднішній день. Переглянути 3D-тур можна, перейшовши за посиланням https://parkkyivrus.com/ua/pro-drevnii-kyiv/3d-tur.

Година спілкування

Сьогодні світ зіштовхнувся із серйозним супротивником – коронавірусом нового типу SARS-CoV-2, який є збудником хвороби COVID-19. Кожен із нас, дотримуючись простих правил, також відіграє значну роль у протидії поширенню цього небезпечного збудника. Тому профілактика захворювання – обов’язковий компонент освітнього процесу, який не оминув і нашу гімназію.
У межах спільного проєкту з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та Міністерством освіти і науки України, ГО «Смарт освіта» разом із біологинею та вчителькою-методисткою, Інною Дьоміною розробили цикл уроків, аби дати дітям необхідні знання та навчити відрізняти правду від міфів. Завдяки ним можна дізнатися більше про COVID-19 і зрозуміти важливість карантинних заходів та правил особистої гігієни через призму наукових знань.
Слухачами та активними учасниками такого уроку стали учні 9-Б класу, які, успішно опанувавши всесвітню історію, отримали можливість на онлайн-занятті приділити вільний час питанню профілактики коронавірусу.

Методичний марафон-2020

«ЗІРКОВИЙ ВИПУСКНИЙ: ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ВЕСНЯНОГО МЕТОДИЧНОГО МАРАФОНУ – 2020»

«І кожен фініш – це, по суті, старт…», – саме цими словами Ліни Костенко розпочала свої враження, підсумовуючи проходження освітнього марафону, Майя Дмитрівна Гаврись. Дійсно, дев’ять тижнів навчання, теорії та практики, промайнули швидко. «На початку марафону здавалося, що неможливо буде витримати такий шалений ритм, бо ж і уроки, і підготовка домашніх завдань учням, і освоєння нових програм, а ще й підвищувати свій фаховий рівень потрібно. А пролетіло дев’ять тижнів і особисто я сказала собі: «Ти змогла! Ти зробила! Ти можеш!». І уроки вела, і домашні готувала дітям та перевіряла, і завдання марафону виконувала, і самоосвітою займалася, ще й «білою вороною» встигла побути. А ще – навчилася розподіляти час на роботу і сім’ю, не забуваю про здоров’я, позитивні емоції», - ділиться емоціями Марина Сергіївна Ващенко. А Бендес Надія Олександрівна додає: «Ми справились, а значить - великі молодці. Завдяки корисній зайнятості не було часу на непотрібні думки в період карантину».
Саме такі слова звучали напередодні «Зіркового випускного», який пройшов для всіх марафонців в режимі онлайн. Незвично й цікаво було спостерігати випускників та випускниць – освітян, які, перебуваючи вдома, за екранами гаджетів, ділилися своїми враженнями, емоціями, і звичайно ж, отримували сертифікати про подолання педагогічної дистанції. Розпочалося свято із спогадів: завдяки модераторам марафону всі пригадали, з чого все починалося і, гортаючи щотижневі сторінки, поностальгували за минулим. Потім – нарешті дізналися імена таємних друзів, які протягом всього марафону робили приємні сюрпризи та несподівані подарунки. Познайомилися з аналітикою групи в Facebook, де щодня публікували завдання та в коментарях до них марафонці звітувалися про їх виконання. Виявилося, що за дев’ять тижнів таких завдань було аж 161 (разом з теорією вмістилися в 283 публікації), індивідуальних реакцій на них 1353, а коментарів – рівно 3000! Зрештою, всі учасники та учасниці освітянського марафону отримали сертифікати про подолання педагогічної відстані, розмір якої залежав від кількості виконаних завдань та смайлів, зароблених за весь період навчання. Родзинкою випускного стало вручення особливих відзнак у різних номінаціях – в залежності від рівня складності, креативності та умов проходження дистанції. І на завершення, граючи в гру «Правда чи чашка?», марафонці за чашкою улюбленого напою передали естафету сусідам по «віконечку» програми Zoom та поділилися своїми емоціями та побажаннями.

День матері

В світі усе починається з мами…

Якщо говорити між нами,
То все починається з мами.
І казочка перша у світі,
І сонячна подорож в літо.
Найперші легенькі сніжинки
І сяюче диво – ялинка.
Від мами – і літери, й слово,
І зроблена разом обнова…
Якщо говорити між нами,
То все починається з мами.

У останній місяць весни, у травні, коли природа Мати виряджає свою доню Землю в пишному уборі весняних квітів у дорогу життя, праці й радости, Україна відзначає надзвичайно світле свято – День матері. Вже доброю традицією для учнів 11-го класу стало щорічне вітання мам, на загальнокласному святі. Та нас спіткав карантин. Що ж робити? Трохи подумавши? ми знайшли вихід із ситуації, що склалася. Цьогоріч учні 11-го класу в оригінальній формі привітали своїх мам. Кожна рідненька отримала святкове відео, де були зібрані спогади про всі святкування дня мами, що вже були, а завершувалося кожне відео по-різному, святковим відео вітанням від дітей та листівкою, яку зробила Єва Бєляєва, з допомогою комп’ютерної графіки. Тож, отаке незвичне вітання вийшло для наших матусь.
Подивіться навколо – ми живемо на дивовижній планеті дбайливих мам. На ній завжди світить сонце, на ній живуть добрі, ласкаві й веселі мами. А Ви вже зробили для своїх рідненьких, щось приємне?

Методичний марафон-2020

«Усе можливо»: останній тиждень Весняного методичного марафону, присвячений науці

«Усе можливо – достатньо тільки захотіти!» – девіз останнього, дев’ятого тижня методичного марафону. Ми вирішили присвятити його важливим питанням, без яких неможливо уявити сучасну школу – науковим відкриттям, дослідженням та експериментам. Звісно, за період карантину наші колеги здійснили багато відкриттів (для себе й для учнів) в галузі ІТ-освіти та дистанційного навчання. Але теорія цього тижня дозволила повернутися до витоків – азбуки Морзе (корисні й потрібні знання кожному).
Звичайно, не оминули й важливі сьогодні питання плагіату та академічної доброчесності – опановували дистанційний курс на платформі EdEra, проходили тестування та знайомилися із напрямками діяльності USAID Взаємодія. В цьому контексті не забули й про формувальне оцінювання – один із ефективних інструментів відстеження особистісного розвитку учнів. А ще – пригадали про освітні компетентності, які за реформою здобувають учні під час навчання.

ДЯКУЄМО!

Напередодні Дня матері

педагогічний колектив Полтавської гімназії № 21 висловлює щиру подяку батькам,

які під час карантину в нових для всіх умовах дистанційного навчання підтримують дітей.

Дякуємо за активну співпрацю, терпіння і розуміння.

Здоров'я Вам і Вашим сім'ям.

Разом у нас все вийде.

Увага!

ГРАФІК ОНЛАЙН ЕФІРІВ УРОКІВ

Проєкт "Шкільний офіцер поліції"

Відповідно до листа управління освіти виконавчого комітету Полтавської міської ради повідомляємо, що управління патрульної поліції в Полтавській області з метою належного виконання основних повноважень поліції, зокрема завдань профілактично-інформаційного характеру, в умовах негативного розвитку епідеміологічної ситуації, спричиненої гострою респіраторною хворобою COVID-19, продовжує реалізацію проєкту «Шкільний офіцер поліції» та планує проведення онлайн-занять для учнів закладів освіти за програмою «Школа і поліція».

Заняття будуть проводитися інспектором відділу зв’язків з громадськістю в режимі «прямий ефір» на офіційній сторінці Instagram (@patrolpolice_poltava) управління патрульної поліції в Полтавській області.

Графік занять: 1-4 класи, щовівторка о 15.00; 5-8 класи, щосереди о 15.00; 9-10 класи, щочетверга о 15.00.